Programació bimensual d'arts escèniques i exposicions ACUA

El Vicerectorat d'Extensió Universitària presenta la programació bimensual Agenda Cultural de la Universitat d'Alacant (ACUA), que integra les activitats d'arts escèniques i expositives que se celebren en el campus de Sant Vicent del Raspeig. Segons explica la vicerectora d'Extensió Universitària, Josefina Bueno, “les limitacions pressupostàries no són un impediment per a la programació cultural”, de manera que gràcies a la col·laboració amb entitats com el Consell d'Alumnes, Acció Cultural País Valencià, Cívica-Escola Valenciana, Centre Ovidi Montllor, el grup Donyet Ardit, Cadena 100, el grup Locos por el Teatro o Consell de La Joventut d'Alacant, s'ha concretat una oferta d'activitats musicoteatrales i expositives que, en paraules de la vicerectora, “completen la formació integral del col·lectiu universitari, mentre que permeten el seu contacte amb les noves tendències artístiques i fomenten la seua creativitat i participació”. L'aposta per la producció pròpia i el foment dels grups joves i universitaris regirà la major part de la programació cultural de la Universitat d'Alacant.

Arts escèniques

El programa ACUA, que servirà de tauler d'anuncis cultural per a la comunitat universitària i la societat en general, es presentarà cada dos mesos durant el curs escolar. Les activitats culturals començaran el 8 de febrer, a les 20.00 hores, en el Paranimf de la UA, amb el concert de Latin Jazz Trio, amb Pakito Baeza a la percussió, Da Cappo als teclats i Francesco al baix electrònic.

El 15 de febrer se celebrarà Veriueu-ho show, de Xavi Castillo and the A-Phonics, una mezcolanza de monòlegs de Xavi Castillo amb una actuació en directe de la banda de rock and roll A-Phonics. El 23 de febrer, a les 20.00 hores, el Col·legi Major acollirà el concert del cantautor Feliu Ventura, amb una música “des de l'activisme musical al compromís poètic”. El 25 de febrer, a les 19.00 hores, se celebrarà en el Paranimf el XV aniversari de la Gal·la Donyet Ardit, amb malabares i circ.

L'1 de març, a les 20.00 hores, tindrà lloc en el Col·legi Major el concert Toca, toca en femení, amb els grups Safree i Arenae. Safree va anar la guanyadora del concurs de música del Secretariat de Cultura en 2011, i Arenae és un grup en incessant progressió, curulla de bona música.
El 7 de març, a les 20.00 hores, se celebrarà el concert de Cadena 100. Els dies 13, 14 i 15 de març, el Paranimf de la UA serà l'escenari de l'estrena europea Noah, de Locos por el Teatro; El último círculo, de Théâtre de l’Arcane, i Les démasqués, que han contat amb el suport de la Comissió Europea.

El 27 de març, a les 11.00 hores, l'Orquestra Filharmònica de la UA celebrarà el concert didàctic Viatge al Nou Món, un viatge musical a les Américas per mitjà d'una simfonia del compositor txec A. Dvorák. La novena simfonia del citat autor duu l'àlies “Del Nou Món” i constituïx una harmoniosa barreja entre les melodies, els ritmes populars de les Amèriques i el romanticisme nacionalista europeu.

Finalment, el 29 de març, a les 20.00 hores, el Col·legi Major serà l'escenari per a la projecció de The Rocky Horror Picture Show amb participació del públic i l'animació d'actors. Una representació extraordinària a càrrec de l'associació Unicómic i la companyia Igüoc Show.

Exposicions en Aifos, Trànsit i MUA

Així mateix, les sales Aifos i Trànsit mantindran la seua activitat expositiva amb diverses mostres en col·laboració amb associacions, institucions i departaments de la UA. En la sala Aifos s'exposarà Fictión Science, voyage au coeur du vivant, del Institut Français de València-Inserm; l'obra de l'artista Cristina Escape, entre unes altres, que serviran per a commemorar el Dia de la Dona, durant el mes de març. En el MUA s'exposarà a partir de febrer la col·lecció dels fons del museu universitari, que omplirà totes les seues sales.

Entrades: Llibreria Compas UA, Servicam, una hora abans en el lloc de l'actuació i en punts específics per a cada activitat.

Invitacions: Sala Aifos

Disponible un abonament de 6 per a les representacions teatrals del 13, 14 i 15 de març
. Venda en Llibreria Compas UA, Servicam i una hora abans en el Paranimf.

Fitxer adjunt: Cartell ACUA

Fitxer adjunt: Donyet Ardit