OLIMPIA DE GOUGES O LA PASIÓN DE EXISTIR

El dijous 1 de març, a les 20.15 hores, es presenta a la Seu de la Universitat d'Alacant el llibre, de la Col-lecció SENDES, OLIMPIA DE GOUGES O LA PASSIÓ D'EXISTIR, edició de MARGARITA BORJA amb textos de DIANA RAZNOVICH, LAURA BORRÁS, OLIVA BLANCO CORUJO, DORA SALES, Mª ANGELES GRANDE ROSALES, JARA MARTÍNEZ VALDERAS, CRISTINA ESCOFET.

Acompanyaran les diferents presentacions les acadèmiques:
JOSEFINA BUENO, ISABEL MORANT, ESTER BARBERÁ i CARMEN SENABRE

Breu sinopsi

El llibre gira entorn de la vida i l'obra política de la revolucionària francesa a qui devem la pionera “Declaració de Drets de la Dona i de la Ciutadana”, i ho fa a partir de l'obra de teatre Olimpia o la passió d'existir, de les dramaturgues Margarita Borja i Diana Raznovich,

Olimpia, una dona imaginativa, enèrgica i de clar enteniment, que va obrir camins inesperats a la ciutadania femenina durant la Revolució francesa, reneix entre les pàgines convertida en dramatis personae per a anar a la trobada del seu correlat biogràfic en l'agitada globalització de crisi i revolucions i en els processos de la subjectivitat femenina immersa en situacions de canvi paradigmàtic.

Perquè Olimpia de Gouges irradia en el convuls present potser més que mai.

Una pluralitat de mirades de teòriques del teatre i del feminisme contemporani converteixen aquest llibre en un ric prisma reflectante.

Les diferents autores que confluïxen en el volum estenen l'aposta escènica molt més allà de la seua vida efímera.
.
L'obra va girar durant més de tres anys per escenaris i festivals a Espanya i en diversos països iberoamericans, i va obtenir reconeixement i entusiasme de públics distints.

Margarita Borja, és poeta, autora i directora escènica. Tota la seua obra ha estat produïda o coproducida per Les Sorámbulas, amb diverses gires i estrenes internacionals. És cofundadora de Clàssiques i Modernes, associació per a la igualtat de gènere en la cultura.

Diana Raznovich com a dramaturga té una amplísima trajectòria internacional. Com humorista gràfica ha publicat tres llibres d'èxit i en l'actualitat, apareix una vinyeta setmanal en el Clarín de Buenos Aires.

Fitxer adjunt: Targetó-2117