Voluntaris de la UPUA engeguen uneixi Incubadora de Valors

Alumnes voluntaris de la Universitat Permanent de la Universitat d'Alacant han engegat aquest matí en la Seu Ciutat d'Alacant de la UA una nova edició de la seua Incubadora de Valors, un projecte solidari en el seu més ampli sentit. La Incubadora de Valors va néixer a partir d'un grup de voluntaris majors de 50 anys “amb temps i bon humor”, segons afirma José Luis Casal, un del seu promotors. L'objectiu és dedicar aquest temps del que la societat manca i compartir aquest optimisme amb qui en temps de crisi i falta de valors, més ho necessiten.

Iniciatives com l'engegada d'aprenentatges colaborativos unipersonals en matèria de noves tecnologies i idiomes a través del seu Club EuCoNet, la plataforma d'alliberament de llibres en diferents punts de la Universitat i la ciutat d'Alacant i ara, una campanya de Pràctiques de Solidaritat i Recollida Mensual d'Aliments que es repetirà una vegada al mes durant tot l'any acadèmic. La campanya, que s'ha iniciat aquest matí, es perllongarà fins al dijous i es dirigeix principalment a la recollida d'un tipus d'aliments concrets com pasta, llegums, arròs, llet, sucre i conserves que es detallen en el document adjunt. L'horari de recollida de productes és aquesta tarda de 16’45 a 17’30 hores, el dimecres des de les 16’45 a 17’30 hores i el dijous, des de les 10 a les 12. La destinació dels productes recopilats ho dirimeix el Banc d'Aliments que és qui s'encarrega de la recollida.

Encara que la campanya s'està fent des de fa uns mesos, segons José Luis Casal, “no hem volgut donar-li massa difusió de por de no saber on emmagatzemar físicament els productes fins a la recollida final per part de l'associació, parròquia o ONG designada pel banc d'Aliments”. Transcorregut el període de prova i creats els protocols d'actuació, aquest grup de solidaris és ja imparable i només en l'edició del mes passat van assolir recollir més de 200 quilos d'aliments.

Ells, que no són més de 6 o 8 voluntaris, s'encarreguen de tot el procés: la recepció, la classificació i l'empaquetat. El seu objectiu, si s'uneixen més mans i més somriures amb temps lliure, és dur la iniciativa al Campus de San Vicente.

Para més informació:
José Luis Casal jlcasaldevesa@yahoo.es. Tfno: 686 014049.

Fitxer adjunt: Fullet-2110