El MUA lliura els diplomes del XII Concurs de Tallers Didàctics

El MUA celebrarà el dissabte, 16 de juny, el lliurament de diplomes del 12º Concurs de Tallers Didàctics del MUA, que representa la culminació de vuit mesos de treball, en els quals 1.342 alumnes d'Alacant han pogut apropar-se a la creació artística i els museus.

“Un any més, i ja en són dotze, des del MUA hem volgut acostar l'art contemporani als nostres infants i joves”, segons han explicat Reme Navarro i David Alpáñez de l'Àrea Didàctica del museu unviersitari. Un total de 1.342 alumnes de 26 centres educatius han vingut al MUA per viure una experiència d'aprenentatge entorn de l'art i el museu. D'entre ells, 46 han estat els seleccionats en aquesta edició.

Per a aquest curs la proposta educativa ha girat entorn de l'exposició "Processos Artístics, Col·lecció MUA". Els tallers didàctics han consistit en i en una visita guiada a l'exposició i en un treball conjunt a l'aula de tallers.

Durant les visites s'afavoria el diàleg entre els alumnes, el monitor del museu i els artistes, a través de les seves obres. De la mà d'Eusebio Sempere aprofundim en la precisió i meticulositat de la tècnica serigràfica; mitjançant la xilografia, Agustín Ibarrola ens va il·lustrar sobre el tallat de la matriu de fusta; amb Amadeo Gabino, José Gutiérrez i Hans Bruno Fay, vam emprendre un viatge al territori de l'esculptura descobrint esbossos, maquetes i peces definitives; Joan Casellas va plantejar una apropiació de símbols publicitaris que transformava en paisatge; finalment, Elvira Pizano ens va introduir en el camp de la fotografia a través d'una antiga tècnica, en la qual s'utilitza la goma bicromatada per captar la petjada dels objectes.

Una vegada explicada l'exposició ens dirigíem a l'aula de tallers. Allí els alumnes havien de plantejar creacions artístiques relacionades amb alguns dels conceptes que s'havien tractat en la visita guiada.

Amb alumnes d'infantil, primària i primer d'ESO treballem a partir de la serigrafia de Joan Casellas, Paisatge Modern. La nostra proposta consistia a elaborar un paisatge en què inserien logos de diferents marques publicitàries. Els resultats, com es pot apreciar, són sorprenents. La integració dels diferents elements, la frescor, la imaginació a vessar i la claredat compositiva de les obres seleccionades són una mostra de l'excel·lent treball que els participants van dur a terme durant les diferents sessions de taller.

A alumnes de 5è i 6è de Primària, ESO i Batxillerat els plantegem que dissenyessin una escultura que tractés sobre aspectes que para ells fossin importants: denúncies socials, aficions, homenatges, etc. . Com es tractava d'una proposta oberta, la diversitat de temes que ens van oferir va ser excepcional. Des de qüestions socials com la igualtat, l'ecologia o la manipulació econòmica i social, fins a aficions com la fotografia, la dansa, els esports o la música. Un compendi d'obres que són mirall de les preocupacions i interessos dels nostres estudiants.

Més informació: http://www.mua.ua.es/val/index.php?url=actividades