Alumnes internacionals coneixen el teixit productiu alacantí

Un centenar d'alumnes dels cursos internacionals International Economy Program i de Summer Business Program, organitzats de forma conjunta per la Universitat d'Alacant i per la Rutgers University i la Universitat de Missouri-Columbia, respectivament, han visitat durant tota la setmana diversos emplaçaments, institucions i empreses de la província d'Alacant, amb la finalitat de conèixer el teixit econòmic alacantí.

Els alumnes d'aquests dos programes vénen d'universitats nord-americanes i europees, i procedeixen, d'entre altres països, d'EEUU, França, Àustria, Finlàndia, Alemanya, Espanya, Regne Unit, Jordània, Mèxic i Polònia. Durant la seua estada a Alacant, per a molts d'ells, la primera de les seues visites a Europa, els alumnes han pogut conèixer diversos punts de la província, com la ciutat d'Alacant, el Castell de Guadalest, Altea, Calp i Benidorm i l'Oficina d'Harmonització del Mercat Interior (OAMI), amb seu a Alacant.

No obstant açò, la característica principal d'aquestes visites ha sigut des del punt de vista econòmic, més enllà del tradicional sol i platja. Els estudiants han tingut contacte de primera mà, amb visites d'empresa personalitzades, amb el teixit industrial i productiu alacantí.

Així, han visitat el Parc Industrial d'Elx, el procés productivo i de màrqueting de les empreses de calçat més capdavanteres d'Espanya, com Pikolinos, Mustang i Panama Jack, així com el funcionament de la indústria turística de Benidorm i Calp. En aquestes localitats han pogut conèixer l'Hotel Imperial Resort a Calp i l'Hotel Bali a Benidorm.

També han pogut veure les instal·lacions de la Federació d'Empresaris del Metall de la província d'Alacant (FEMPA), en concret, el Centre d'Excel·lència del Metall, fruit de la col·laboració entre la UA i la federació empresarial. Els alumnes han pogut conèixer l'espai domótico, MetalTIC, llar digital, desenvolupat per FEMPA i la Universitat d'Alacant com a espai demostratiu per a la innovació. L'habitatge compta amb els últims avanços en les tecnologies de la informació, les comunicacions i el control de la llar.

Més informació: http://web.ua.es/va/actualidad-universitaria/juliol2012/juliol2012-16-22/alumnes-internacionals-de-la-universitat-rafael-altamira-coneixen-el-teixit-productiu-alacanti-de-la-ma-de-la-ua.html