• Ciberfeminisme contra la violència de gèner..n els Cursos d'Estiu de Seus Universitàries

Ciberfeminisme contra la violència de gènere en els Cursos d'Estiu de Seus Universitàries

La Universitat d'Alacant aposta per la igualtat en dos cursos organitzats pel Centre d'Estudis sobre la Dona (CED)

La crisi i les retallades han passat factura a tots els sectors, i si fa cosa d'un mes el govern anunciava una davallada del 70 % en els pressupostos derivats a campanyes publicitàries contra la violència de gènere, la Universitat d'Alacant analitza les últimes novetats en activisme en línia a través del Curs d'Estiu Comunicació, Cultura i Violència de Gènere.

Comunicació, Cultura i Gènere, que s'impartirà en la Seu de la Nucia del 23 al 24 de juliol, oferirà una completa formació sobre un projecte d'investigació centrat en identitat, ciberfeminisme i gènere. A més, s'analitzarà com els discursos culturals (cinema, televisió, literatura...) reflecteixen o articulen la violència de gènere.

Aquest curs posa a la disposició dels matriculats servei gratuït de transport des de la Universitat d'Alacant (parada de l'aulari I, al costat de l'eixida de l'autovia) fins a la Nucia. Les places estaran limitades a la capacitat d'un autobús i s'adjudicaran per ordre de reserva.

Seguint la línia d'igualtat i gènere, la Seu Universitària de Villena ofereix el curs Societat i Escola Democràtica: Coeducació per a la Igualtat, la Salut i la Pau, del 23 al 27 de juliol. Un espai en què s'establirà com utilitzar l'enfocament de gènere i com detectar el sexisme en els discursos per a aconseguir una representació equilibrada en el llenguatge.

A més, es debatrà un canvi en els continguts de les programacions escolars per a contribuir a una coeducació activa en la qual l’empremta de la dona en l’art, la cultura, la recerca, etc. quede reflectida. Plantejament que requeriria un canvi de materials, activitats i una absoluta participació del professorat, de l'equip directiu dels centres i de les associacions de mares i pares d'alumnes.

La matrícula ja està oberta i es pot formalitzar de manera presencial o per telèfon al Centre Coordinador de Seus Universitàries (965 90 93 23). També a través de la web http://web.ua.es/va/seus/cursos-verano/matricula.html, on es pot trobar tota la informació dels cursos i de la resta de propostes formatives.

Les persones interessades a assistir als cursos de la Seu de Villena poden reservar nit en l'alberg pel preu de 5 euros la nit. Places limitades. Informació i reserva telefònica en 965 90 93 23 / 966 15 08 48.

Fitxer adjunt: Curs