El MUA acull la IV edició de Premis a l'Edificació Saludable

El Museu de la Universitat d'Alacant acull aquest dimecres, dia 4 de juliol, la 6th Healthy Housing Award, VI Premis a l'Edificació Saludable, que patrocina la Fundació Marjal. Els premis, que des de fa dos anys tenen caràcter internacional, van sorgir fa sis anys en l'Escola Politècnica Superior de la Universitat d'Alacant i des de l'any passat s'han fet extensius a la universitat holandesa, Hogeschool van Ámsterdam i a l'alemanya, Beuth Hochschule für Technik de Berlin.

L'acte, que s'iniciarà a les 17.30 hores, comptarà amb la presència del rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, l'alcaldessa d'Alacant, Sonia Castedo i el president del Grup Marjal, Francisco Gómez Andreu. Durant el mateix, el Javier Sánchez Merina, pronunciarà la conferència titulada "Beyond sustainable building construction" i es procedirà a la inauguració de l'exposició amb tots els projectes seleccionats, que podrà veure's en el MUA fins a finals de setembre.

L'objecte del concurs és desenvolupar un habitatge, que hauria d'estar situada en la província d'Alacant, sota criteris saludables i sostenibles. Segons el coordinador del projecte, Antonio Galiano, del departament de Construccions Arquitectòniques de l'EPS, "l'habitatge ha de ser flexible i adaptar-se als canvis que una familiar poden tenir al llarg de la seua vida". Sota aquests paràmetres, cadascuna de les tres universitats participants, ha desenvolupat el treball en una de les seues assignatures i delos projectes resultants s'han seleccionat els treballs que es presenten als premis.

La llengua vehicular, tant de les assignatures que s'incorporen al projecte, com del concurs en si, és l'anglès, de manera que, tal com comenta Galiano, "es planteja com un exercici d'arquitectura en una llengua que no és la materna i és molt necessària per als futurs arquitectes que vulguen treballar en l'estranger".

Enguany han participat més de 150 alumnes de les tres universitats. El jurat, compost pels professors Abram de Boer, d'Holanda, Javier Sánchez Merina, d'Espanya i Matthias Essig, d'Alemanya, així com de Sofia Blasco, Secretària de la Fundació Marjal, serà l'encarregat de seleccionar a l'equip guanyador i als quatre accésits del total de 19 projectes finalistes.