La UA celebra el Campionat Mundial Universitari d'Orientació

Aquest dilluns 2 de juliol arranca el Campionat Mundial Universitari d'Orientació que organitza la Universitat d'Alacant i la Federació Internacional d'Esport Universitari (FISU). La Gala Inaugural tindrà lloc a les 19.30 hores en el Parc El Torrent a Sant Vicent del Raspeig.

El rector de la Universitat d'Alacant, Manuel Palomar, presidirà l'acte inaugural al costat del representant de FISU, el president de la Federació Espanyola d'Orientació, Víctor García, el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, i el director del Servei d'Esports de la UA, Rafael García, els qui donaran la benvinguda a les 28 delegacions participants.

Han confirmat la seua assistència a l'acte inaugural la presidenta de la Diputació d'Alacant i alcaldesa de Sant Vicent del Raspeig, Luisa Pastor, l'alcalde de Tibi, Juan José Ballester, els regidors d'Esports de l'Ajuntament d'Alacant i Tibi, Mariano Postigo i Esteban Cremades, respectivament, el regidor de cultura de l'Ajuntament de Sant Vicent del Raspeig, Saturnino Álvarez, la regidora de Turisme i el regidor d'Esports de l'Ajuntament de Santa Pola, Loreto Serrano Pomares i Francisco Martín, Aitor Canibe, cap de servei del Consell Superior d'Esports i Arturo Ruiz, com a delegat territorial del Consell Valencià de l'Esport.

La gala inaugural reunirà als quasi 500 participants, entre esportistes, delegats i organitzadors, arribats de 28 països. Després del protocol inaugural, en el qual es presentaran banderes i delegacions, el grup Carros de Foç realitzarà una performance.

El Campionat (del 2 al 6 de juliol)

El dimarts 3 de juliol se celebrarà la competició de Llarga distància en la Zona Pantà de Tibi, per a continuar el dimecres 4 a Alacant amb la Competició Sprint, en el barri de Santa Creu. El dijous 5, la competició es trasllada a la zona Gran Alacant de Santa Pola per a competir en mitja distància i el divendres 6 finalitzarà el Campionat amb la Competició de Relleus a Santa Pola i la Cerimònia de Clausura en el Paranimf de la Universitat d'Alacant.

El Campionat Mundial Universitari d'Orientació se celebra cada dos anys i forma part del programa que duu a terme la Federació Internacional de l'Esport Universitari (FISU). Al voltant de cinc-centes persones han confirmat la seua participació, entre esportistes i delegats, arribades de 28 països: Austràlia, Àustria, Canadà, Xina, Dinamarca, Estònia, Finlàndia, França, Alemanya, Hongria, Itàlia, Nova Zelanda, Noruega, Polònia. Eslovàquia, Espanya, Suècia, Suïssa, Ucraïna, Estats Units, República Txeca, Bulgària, Bèlgica, Regne Unit, Irlanda, Japó, Rússia, Bielorússia.

L'organització compta amb el suport d'un equip de 150 voluntaris, majoritàriament estudiants de la UA.

L'hàbitat escollit per a aquest campionat és el bosc mediterrani, en el qual la vegetació predominant és aquella que millor suporta l'aridez estival.

Es realitzarà simultàniament al desenvolupament del Campionat del Món un programa d'investigació entre el Consell Superior d'Esports i la Universitat d'Alacant els objectius principals de la qual són conèixer el perfil sociològic del participant en Campionat del Món Universitari d'Orientació 2012, identificar els hàbits de salut dels universitaris participants, descobrir el perfil antropométrico i els aspectes del rendiment d'aquests participants, i diferenciar-los entre modalitat esportiva, i finalment analitzar els indicadors de risc cardiovascular dels participants, a través de la presa de tensió arterial i anàlisis sanguínies.

L'esport de l'orientació

L'esport d'orientació té com a finalitat trobar uns punts determinats en un terreny concret, amb un mapa i una brúixola, com a úniques eines. Generalment es programen carreres de camp a través, encara que existeixen altres modalitats d'orientació. La carrera és individual i cronometrada, i els participants han de recórrer en l'ordre adequat diferents punts de control que marcats en el mapa que se'ls facilita en el moment de l'eixida. Els competidors inicien la carrera en intervals de temps i cada corredor pren la seua pròpia ruta per a transitar entre els controls utilitzant diferents mètodes de navegació.

Més informació: http://sd.ua.es/va/orienteering-championship/noticies.html