Aquel Fernando

L'Aula de Teatre de la UA representarà el dimarts 27 de novembre Aquel Fernando, dirigida per Juan Luis Mira i Pascual Carbonell. L'obra es representarà a les 12.00 hores en el Paranimf de la Universitat d'Alacant i és l'aportació de la UA al projecte Las Huellas de la Barraca.

SINOPSI

Aquesta obra de Jerónimo López Mozo presenta un grup d'ancians, antics actors i actrius, que passen els seus últims dies assistits per una infermera, i com que alguns noten que ja comencen a caduquejar, decideixen muntar una obra de teatre.

Uns joves actors entren en escena i es converteixen, per art de màgia –la màgia del teatre–, en ancians residents del geriàtric El Crist de la Faràndula. No volen prendre's la pastilla que els ofereix la infermera, una gaditana riallera i un pèl manaire; l'única píndola que volen és força més perillosa, ja que crea addicció i és pur verí, la píndola del teatre. Aquest grup de vellets es disposa a assajar una obra titulada Aquel Fernando, una obra que el senyor Pablo –el director d'aquesta colla d'artistes sexagenaris–, va representar quan estudiava a la universitat allà pels anys... vaja, si que ha passat el temps!

Una obra que parlava de la Constitució del 1812, /la Pepa/, de la llibertat, de l'esperança d'un poble per eixir del forat negre, de... vaja, tot això sona a crisi! Doncs sí, les retallades socials arriben a aquest geriàtric, de manera que els diuen que vagen fent-se a la idea que el tancaran i que als residents els «recol·locaran» en altres centres. La companyia corre perill de dissoldre's. El que ningú no sap és que Aquel Fernando, l'obra que assagen en secret els nostres entranyables vellets, pot significar un futur tan prometedor com inesperat per als qui semblaven no tenir ni futur ni esperança.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer