Jornades d'Hivern, a la Seu de Cocentaina

Introducció a la micología de la muntanya mediterrània: tradició i gastronomia", "Relacions interpersonals: una mirada sistemàtica i positiva. Taller de desenvolupament relacional" i "L'autoaprenentatge com a recurs per al professorat de valencià", són les tres noves propostes formatives del programa d'hivern de la Seu de Cocentaina. Tres cursos que s'estendran fins al mes de desembre i que compten amb el reconeixement de crèdits i el certificat d'hores ICE.

El primer d'ells, dedicat a la diversitat de la muntanya mediterrània i als seus recursos, donarà a conèixer, en la seua primera sessió, les tècniques bàsiques de lectura de plànols i de l'ús del GPS en camp, les actuals tècniques de cultiu de bolets i s'ensenyarà a fer un ús sostenible i racional dels recursos naturals. En una segona part els assistents analitzaran en una eixida a terreny el paisatge agroforestal i microflora valenciana, reconeixeran els bolets de la zona i analitzaran el material recol·lectat.

"Introducció a la micología de la muntanya mediterrània: tradició i gastronomia" se celebrarà el pròxim 9 i 10 de novembre. La matrícula romandrà oberta fins al mateix dia d'inici del curs.

Com a segona opció, la Seu Universitària de Cocentaina impartirà els dies 23, 24, 30 de novembre i 1 de desembre, el curs "Relacions interpersonals: una mirada sistemàtica i positiva. Taller de desenvolupament relacional" dirigit a estudiants i professionals interessats a conèixer, desenvolupar i/o millorar les seues habilitats relacionals per a obtenir una major eficàcia en les seues relacions personals, socials i/o professionals. Una trobada en què es podran descobrir les pròpies fortaleses i recursos de cada alumne/a i a entendre la realitat relacional des del model sistémico i les implicacions relacionals de les competències personals, entre altres aspectes.

Promoció del valencià

Finalment, per als professionals que es dediquen a l'ensenyament i la promoció del valencià, o aspirants a fer-ho en el futur, en aquest curs es mostraran alguns recursos per a l'autoaprenentatge que seran molt útils per a l'alumnat. Del 5 al 7 de desembre es posaran sobre la taula recursos com a diccionaris en línia, recursos audiovisuals que afavoreixen l'aprenentatge de les persones adultes, i estratègies per al foment de l'expressió oral en valencià, entre molts altres continguts. Els assistents rebran un conjunt de llibres i Cd's relacionats amb l'ensenyament del valencià.

Els alumnes i alumnes matriculats tenen la possibilitat d'allotjar-se de forma gratuïta en l'alberg prèvia reserva. El programa detallat de cada curs, preus, i dates de matrícula poden consultar-se en aquest enllaç: http://web.ua.es/es/seus/cocentaina/.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer