La UA col·labora en el I Congrés Valencià d'Arts Escèniques de Alcoi

La ciutat d'Alcoi, més de vint anys després de la creació de la Mostra de Teatre, torna a ser referència dins del sector al País Valencià amb la celebració del primer Congrés Valencià d'Arts Escèniques. Ha estat precisament el panorama convuls en que es troba immers tot el teixit teatral valencià i espanyol el que ha propiciat un repensament del format de la Mostra per convertir-se en un Congrés que congregue a tots els professionals relacionats amb aquest àmbit de la cultura.

Així és com Alcoi tornarà a ser l'epicentre de l'activitat teatral en aquest cas des de la reflexió. El I Congrés Valencià d'Arts Escèniques arribarà a la ciutat entre el 28 i el 30 de novembre, i d'ací deurien eixir importants conclusions per fer front al futur amb garanties d'almenys mantenir-se i poder seguir fent i consumint teatre. El congrés i la mostra estan dins de la Xarxa Alcover, de la qual forma part la Universitat d'Alacant.

Ponents

Fins a set taules redones es celebraran al voltant de diferents temes d'interès, sobretot posant especial èmfasi en la col•laboració entre els diferents estaments teatrals en la recerca de fórmules per sortejar la crisi i seguir oferint producció de qualitat tot i els nombrosos entrebancs que es presenten.

Pel moment hi ha confirmats fins a 50 ponents diferents, i també altres 50 homes i dones del teatre valencià que acudiran a Alcoi per prendre part d'aquesta reformulació del sector. Dijous 29, el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, participarà a una taula rodona. També hi participarà a una taula rodona el tècnic responsable del projecte AltaVEU, del Secretariat de Promoció Cultural i Lingüística de la UA, Gonzalo Cao.

Per a banda dels encontres purament professionals, com no podia ser d'altra manera el Congrés Valencià també reservarà lloc per als espectacles de teatre i dansa. El Teatre Calderón, el Centre Cultural i el Cercle Industrial seran les seus d'aquesta programació. Sense deixar de banda el Teatre Principal que oferirà sessions especials del Betlem del Tirisiti.

Companyies amb renom com ara L'Om-Imprebis, Albena Teatre, Produccions Imperdibles, A tempo Dansa, A Prop Teatre o La Dependent ens oferiran les seues propostes tocant una mica totes les fibres. A més també hi ha espai per les exposicions, com és el cas de In Love With Shakespeare d'Escalante Teatre que està ja ubicada al Centre Cultural d'Alcoi i ho estarà fins el 5 de gener.

Més informació: http://www.mostrateatre.com/

Fitxer adjunt: Mostra-2358