Escola Valenciana clausura el seu V Congrés a la UA abordant

El Saló d’actes de la Facultat d’Òptica i Optometria de la Universitat d’Alacant acollirá demà dissabte 2 de febrer, la jornada de cloenda del V Congrés d’Escola Valenciana, un congrés que pretén fixar les bases científiques i nodrir d’experiències el model d’ensenyament de qualitat que Escola Valenciana ha anat bastint durant més de 25 anys. Aquest model segueix el camí obert a les conclusions dels quatre congressos anteriors i en el document L’escola valenciana. Un model d’educació plurilingüe i intercultural per al sistema educatiu valencià.

El vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, i el president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno, donaran la benvinguda institucional a les 9:45 horas per a abordar seguidament en una taula rodona, els quatre pilars per a un model d’escola valenciana de qualitat: plurilingüisme i interculturalitat, participació social i valors, innovació i noves tecnologies, i medi ambient i sostenibilitat. El congrés continuarà amb “treballem en xarxa” i finalitzará amb la conferència “Del Tràngol trilingüe al planter plurilingüe”.

PROGRAMA

9:45h Benvinguda institucional del vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, i del president d’Escola Valenciana, Vicent Moreno

10:00h Taula rodona: Quatre pilars per a un model d’escola valenciana de qualitat:
  • Plurilingüisme i interculturalitat: Anna Marzà. Departament d’Educació de la Universitat Jaume I de Castelló. Didàctica de la Llengua i la Literatura
  • Participació social i valors: Maria Padrós. Centre de Recerca en Teories i Pràctiques Superadores de Desigualtats (CREA) de la Universitat de Barcelona
  • Innovació i noves tecnologies: Laura Santacruz. Xarxa cooperativa d’experiències TIC per a l’ensenyament en valencià Un Entre Tants
  • Medi ambient i sostenibilitat: Pepa Gisbert. IES Altaia d’Altea. Grup “La Illeta” (xarxa IRES)i Àrea d’educació d’Ecologistes en Acció

11:30h Descans

12:00h Treballem en xarxa, projectem Escola Unitats per a l’Educació Multilingüe de les universitats d’Alacant, Castelló i València, i Comissió d’Educació EV

13:00h Conferència marc: Del tràngol trilingüe al planter plurilingüe. Quines representacions mantenen els docents? Juli Palou Sangrà, professor de Didàctica de la Llengua i la Literatura de la Universitat de Barcelona. Membre del grup de recerca Plurilingüisme i Aprenentatge de Llengües (PLURAL)

14:30h Cloenda

Fitxer adjunt: Cartell en PDF