Jaime Helios presenta el nou àlbum 'Musa' al Paranimf

Musa, Music Unique Sound Around, és el títol del nou àlbum que l'alacantí Jaime Helios presentarà demà dijous 28 de febrer, a les 20.30 h, al Paranimf de la UA. En aquesta posada en escena d'entrada gratuïta, el guitarrista i compositor Jaime Helios interpreta nous temes amb un so vibrant, melòdic i envoltant, al costat de la perfecta harmonia de les mescles i els girs cap al rock simfònic que el caracteritzen.

Dos dels temes inclosos en Musa, "Alhambra" i "Earth's Heart", van ser nominats als prestigiosos premis nord-americans Hollywood Music in Media Awards el 2012.

Jaime Helios

El guitarrista i compositor Jaime Helios va nàixer a Alacant el 31 de maig de 1971. Durant la joventut el va marcar la influència musical de Mike Oldfield i inicialment es va formar de manera autodidacta. La delicada tècnica amb la guitarra, unida al notable domini de l'arranjament i la producció, es fusionen magistralment en les interpretacions, en les quals predomina un estil New Age molt ben definit, enquadrat en una magnífica música electrònica amb nombroses referències al rock simfònic, i per a la qual cosa empra la dosi justa de sintetitzadors que defineixen i harmonitzen els seus temes.

Al llarg de la seua trajectòria ha col·laborat amb nombrosos grups musicals del panorama nacional, com Miss Modular, Darjeeling Pop, BFM & Songs i Shany Ormiston. El 2010 va llançar el primer treball en solitari, Al-laqant, un disc totalment compost i interpretat per ell mateix, en el qual conjuga música electrònica i ambiental amb el seu principal instrument, la guitarra. Gràcies al tema "Mi Mar y Yo" (el Campello), inclòs en el primer disc, el van nominar als prestigiosos premis nord-americans Hollywood Music in Media Awards en l'edició de 2011, i en els quals va aconseguir un meritori segon lloc. El 2011 va entrar a formar part de Foco Gallery, galeria d'art especialitzada en fotografia contemporània. Les seues composicions acompanyen infinitat d'exhibicions d'obres fotogràfiques i hi creen una harmoniosa combinació. El 2012 Jaime rep dues nominacions consecutives als HMMA per dos dels temes, "Alhambra" i "Earth's Heart". Les dues composicions s'inclouen en el nou àlbum Musa. Tota aquesta activitat creativa es complementa amb nombroses aportacions en diferents pàgines web, documentals sobre naturalesa, audiovisuals, bandes sonores, música ambiental i múltiples col·laboracions en diferents camps.