La UA debat sobre Plurilingüisme.com en les V Jornades comparTIC

Internet i les noves tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) tenen molt a dir en matèria d'ensenyament i aprenentatge. Així ho asseguren els organitzadors de les V Jornades #comparTIC que aquest dissabte 23 de febrer se celebraran en l'el edifici Germà Bernàcer de la Universitat d'Alacant, en col·laboració amb la xarxa cooperativa d'experiències TIC per a l'ensenyament del valencià "Unentretants".

Les jornades incideixen en la necessitat d'atendre la realitat sociolingüística de cada territori com a punt fonamental de partida per a planificar actuacions i millores del sistema educatiu, amb entorns plurilingües i multiculturals, a través de les TIC. Així, Plurilingüisme.com? abordarà l'ús didàctic de Twitter en la tasca docent, la creació de blogs personals o d'ensenyament, eines d'intercanvi de documents en línia com Google Drive, la preparació de presentacions digitals per a comunicar amb eficàcia i les possibilitats que ofereixen els mapes literaris per a l'ensenyament de la Literatura.

10.00-10.15 h: Presentació de la Jornada

10.15-11.15 h: De la terminologia digital a la pedagogia global: didàctiques i plurilingüisme. Pep Hernàndez. Especialitat castellà.

11.45 - 12.25 Comunicacions d'experiències

@live: revista digital trilingüe per a l'AÇÒ? M.Carmen Romero Riera. Especialitat anglés.

Plurilingüisme a Alacant: virtuts i pecats digitals. J.Manuel Escolano. Especialitat català.

12.30 - 14.00 Taula rodona

Situació lingüística actual i plurilingüisme: una mirada dónes d'Alacant. Vicent Brotons, de la Unitat per l'Educació Multilingüe de la Universitat d'Alacant, J.Enric Escribano, president de l'associació El Tempir d'Elx, Aquil·els Rubio, del Casal El tio Cuc de la ciutat d'Alacant, Ismael Vicedo, de la cívica de l'Alacantí - Escola Valenciana, Brauli Montoya, de l'Institut d'Estudis Catalans, seu d'Alacant

16.00 - 17.30 Tallers

Fitxer adjunt: Programa-2443