Dia Mundial de la Poesia

El pròxim dijous, 21 de març, no només comença la primavera, també celebrem, per iniciativa de la UNESCO, el Dia Mundial de la Poesia.

En el marc general del nostre domini lingüístic, és la Institució de les Lletres Catalanes qui du endavant aquesta iniciativa; en el marc particular de la Universitat d'Alacant, el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística i l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana en són els impulsors.

A les 11.00 hores hi haurà la lectura del poema escollit enguany per la Institució: Només la veu, de Zoraida Burgos. Volem comptar amb vosaltres perquè lliurement feu ús del faristol que disposarem al Racó dels Poetes del campus (davant de la Torre de Control) i llegiu algun poema que us agrade especialment, en la llengua que vulgueu.

Després, a les 12.00 hores i a la sala de projeccions de la Mediateca (Biblioteca General) es projectarà el documental Poeta de Meravelles. Vicent Andrés Estellés.

Només la veu

Emmudit el vent,
inventem el silenci, l'equilibri.
atansa espais oberts,
acull el temps
—arena que sense pietat
llisca i no es detura—,
arrela l'instant, tan fràgil.
Només la veu, el poema,
desxifra la clau, el somni,
el so profund dels morts,
els signes ara obscurs de la mirada,
la ferida encesa dels amants,
la vermellor dels núvols
a trenc d'alba,
els contrallums opacs dels paisatges
i les llunes surant sobre les aigües.
Només la veu, el poema,
dissol els temps dels verbs,
sotmet l'oblit.
El vers reté als dits el gest,
el calfred intacte de la pell.

Fitxer adjunt: Només la veu