Exposició pòstuma de Grau-Garriga

La Sala Llevant de l'Auditori de la Mediterrània, a la Nucia, ofereix durant un poc més d'un mes, des del 7 de març fins al 14 d'abril de 2013, una exposició pòstuma de Grau-Garriga amb el títol Dibuixar. Es tracta d'una sèrie d'obres que el mateix Grau-Garriga, mort el 2011 als 82 anys a França, on residia en l'última etapa de sa vida, considerava dibuixos més que pintures.

Les 26 obres que s'exposen en aquesta mostra han sigut fetes amb pintura acrílica sobre paper els anys 2006 i 2007, llevat de dues, pintades el 2002 i 2003 amb la mateixa tècnica. És un homenatge a Grau-Garriga en el qual trobem gran part de la seua expressivitat, del que podríem denominar «surrealisme informalista», una barreja d'abstracció, surrealisme i informalisme. Són obres oníriques, eròtiques, imaginàries o reals que brollen de l'artista a còpia de talent creador.

Aquesta exposició organitzada per la Regidoria de Cultura de la Nucia, amb el suport imprescindible de l'artista Antoni Miró, ha comptat també amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant.

Grau-Garriga

Josep Grau-Garriga, nascut a Sant Cugat del Vallès el 1929, és un dels artistes més polifacètics de l'Europa del segle XX i sens dubte el gran renovador internacional del tapís, la seua gran especialitat; si bé la seua obra s'estén pels camps de la pintura, el dibuix, el gravat, l'escultura o la pintura mural, entre altres.

Quan va morir fa dos anys a Angers, França, a conseqüència d'un vessament cerebral, treballava en un mural de 18 metres d'altura en una església d'una localitat pròxima. Anteriorment havia residit en altres països com els Estats Units.

Grau-Garriga va treballar amb grans artistes del segle XX com Joan Miró, Antoni Tàpies, Joan Guinovart i Albert Ràfols Casamada. Precisament, l'Auditori i Centre Cultural de la Mediterrània ha acollit des de la seua obertura el 2007 exposicions

pòstumes de Joan Miró i d'Albert Guinovart i ara, gràcies a la col•laboració d'Antoni Miró –que també ha exposat en aquest centre–, arriba l'oportunitat d'oferir un homenatge pòstum a Grau-Garriga.

Cal destacar també que Grau-Garriga, atesa la seua trajectòria artística internacional reconeguda amb innombrables exposicions en les grans capitals europees, té col•leccions permanents en grans museus com el Metropolitan Museum of Art de Nova York; Museu d'Art Modern de París; Museu d'Art Contemporani de Barcelona o Museu Rufino Tamayo de Ciutat de Mèxic.