Guerra de sexes al Paranimf el 6 de març

L'Aula de Teatre del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant representarà Lisístrata, dirigida per Tomàs Mestre i Andrés Vinaches, aquest dimecres, 6 de març, al Paranimf de la UA. La representació serà en aquesta ocasió en la versió en valencià, a les 12.00 hores. El preu de l'entrada és de 3 euros i es poden comprar en Servicam, Llibreria Compàs i una hora abans en el Paranimf.

Atenes està immersa en la Guerra del Peloponès. A aquest ambient bèl·lic cenyeix Aristòfanes el contingut de la seua Lisístrata, en un exemple primerenc de com el teatre reflexiona sobre els conflictes i vicissituds de la societat en què es produeix.

Sota l'embolcall d'un llenguatge lliure i desenfadat i d'una peripècia escènica de gran comicitat, Aristòfanes ens presenta un problema greu i universal que al llarg de la història ha afectat totes les societats humanes: el de la guerra i les seues conseqüències.

Dues forces antagòniques competeixen en aquesta comèdia: la guerra i la pau; dos grups de personatges sustenten i defensen cadascuna d'elles: les dones són partidàries de la pau, els homes propugnen la necessitat de continuar la guerra. Dirigides per Lisístrata, les dones de tot Grècia decideixen oposar-se a la guerra amb un recurs singular i molt eficaç: una vaga de sexe.

Sorgeix així el conflicte còmic amb els homes, que formen el grup dels antagonistes, partidaris de la situació bèl·lica establida. La simplicitat i el reduccionisme del plantejament inicial, i la peculiaritat del recurs utilitzat per les dones reforcen la potencialitat còmica de cada situació dins de la trama argumental.

L'obra, dirigida per Tomàs Mestre i Andrés Vinaches, ha rebut recientment el Premi Especial del Públic en la 15a edició del concurs de projectes de teatre amateur “Alicante a Escena” 2012.

LISÍSTRATA EN BLUE JEANS

"Hi ha dues coses molt importants al món: una és el sexe, de l'altra no me’n recorde», va dir alguna vegada Woody Allen. I pot ser que els personatges de la Lisístrata d'Aristòfanes, més de dos mil anys abans, estigueren d'acord amb el director novaiorquès (...)"
Així comença la crítica del nostre col·laborador, Davide Mombelli Si t'interessa conèixer el seu punt de vista i vols més informació de l'obra, et convidem a visitar el nostre blog de crítiques, la VEU dels crítiques

Fitxer adjunt: Lisístrata-2458IMG_5460