La UA ofereix per primera vegada les beques UA-USAC

El Vicerectorat de Relacions Internacionals de la UA ha convocat la I Edició de Beques per a programes d'estiu al costat del Consorci USAC, beques que ofereixen a l'alumnat de la UA la possibilitat de participar en programes d'estiu d'aquest Consorci en onze països de tot el món, junt amb estudiants nord-americans.

Els cursos tindran lloc els pròxims mesos de juny i juliol de 2013 amb una durada opcional de tres, quatre o cinc setmanes amb diverses àrees temàtiques. Anglaterra, Irlanda, Alemanya, França, República Txeca i Itàlia conformen l'oferta de països europeus, als quals se sumen altres destinacions fora d'Europa de creixent interès com Tailàndia (Chiang Mai), Índia (Bangalore), Xina (Xangai i Chengdu), Ghana (Accra) i Brasil (Florianópolis).

Segons afirma José Ramón Belda, director del Secretariat de Mobilitat Internacional de la UA, "els estudiants de la UA podran viure una experiència irrepetible gràcies a aquest acord UA-USAC", ja que aquestes beques cobreixen el cost dels cursos (superior a 1.500 euros) i a més inclouen una borsa de 1.250 euros per a allotjament i manutenció durant el període d'estada de cada alumne becat. A més, el Consorci USAC cobreix l'assegurança mèdica i ofereix a l'estudiant orientació, assessorament i suport logístic (cerca d'allotjament, tramitació de visats, assistència telefònica 24 hores durant l'estada en el programa d'estiu, etc.).

El termini per a presentar les sol·licituds comença demà dimecres 13 i finalitzarà el 22 de març. Podrà optar a aquestes beques l'alumnat oficial de la UA que acredite un nivell mínim de B1 en anglès. S'adjudicaran en total 4 beques, una per estudiant de cada àrea de coneixement: Arts i Humanitats; Ciències i Ciències de la Salut; Econòmiques i Dret, i titulacions tècniques.

La majoria dels cursos oferits s'impartiran en anglès, amb alguna excepció que tindrà l'idioma del país de destinació com a llengua vehicular.

Més informació:

International Summer Program (www.isp.ua.es -apartat 'application/fees') i en http://sri.ua.es/es/movilidad/ - apartat 'Altres Convocatòries - Beques US-USAC').

Acord UA- USAC

Després de diverses reunions mantingudes durant els últims tres mesos entre el vicerector de Relacions Internacionals, Juan Llopis, el director del Secretariat de Mobilitat, Jose Ramón Belda, i el director d'USAC a Alacant, Luis Fernández, les dues institucions han signat un nou acord de col·laboració. Amb aquest acord, estudiants nord-americans continuaran participant en classes i activitats de la UA com ho han fet fins ara i, a més, s'hi incorpora una nova línia de col·laboració UA-USAC mitjançant la convocatòria d'aquestes beques d'estiu per a alumnat de la UA.

USAC (University Study Abroad Consortium) és un consorci públic, sense ànim de lucre, format per 33 universitats nord-americanes que actualment compta amb 41 programes en 26 països. En els 30 anys d'història, USAC ha acollit a estudiants de més de 700 universitats de tot el món. El programa d'Alacant es va establir el 2001 i en aquests anys ha mantingut una fructífera relació amb la Universitat d'Alacant.

Fitxer adjunt: USAC