Laura Soler presenta el seu llibre 'Conversa amb Bernat Capó'

Amb motiu del 85 aniversari de l'escriptor i periodista Bernat Capó, el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la UA ha editat el llibre Conversa amb Bernat Capó, escrit per Laura Soler i prologat per Joan Borja.

La Seu Ciutat d'Alacant acull aquest dimarts, a les 20.30 hores, la presentació d'aquest llibre amb la presència de l'autora, Laura Soler; el mateix Bernat Capó; el vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés; la directora de la Seu, Josefina Bueno, i el professor de la UA i prologuista del llibre, Joan Borja.

La publicació, que compta amb la col·laboració de l'Ajuntament de Benissa, es concep com a felicitació, reconeixement i homenatge a Capó en el seu 85 aniversari.

Bernat Capó és el periodista en actiu de major edat i ha sigut distingit recentment amb la Medalla del Consell Valencià de Cultura com a Benefactor del patrimoni cultural valencià.

Bernat Capó

Capó, (Benissa, 1928) és escriptor i periodista. Es caracteritza per l'exemplar trajectòria cívica i humanista. Ha participat en moltes empreses culturals, com la fundació del Diari de València o de Noticias al Día, al mateix temps que col·laborava amb els seus escrits a la recomposició del País Valencià, amb articles publicats en El Temps, Saó, Mediterráneo o Levante, entre altres.

Com a escriptor s'ha interessat per la cultura popular, tema que ha tractat en llibres de narrativa, Espigolant pel rostoll morisc (1980) o d'assaig, Costumari valencià (1992-1994). En els últims temps ha sigut homenatjat pel seu poble, que ha posat el nom de Bernat Capó a la Biblioteca Municipal de Benissa, mentre que els escriptors catalans també el van homenatjar l'any 2001 per la seua obra. L'editorial Bullent va crear l'any 1991 el Premi de Cultura Popular Bernat Capó. És soci de l'Associació d'Escriptors en Llengua Catalana.