23 nous espectacles i 6 noves exposicions en ACUA de maig

La nova programació de l’ACUA per al mes de maig recull 23 espectacles principals, amb música, teatre i dansa, a més de noves exposicions i programes d’activitats integrades al seu entorn. Les línies estratègiques que han marcat el disseny de la programació continuen apostant pel MUA com a espai polivalent de dinamització cultural a través del disseny d’activitats culturals integrades, la producció pròpia i el suport a artistes emergents.

Concerts de Primavera

A través de l’Aula de Música, el vicerectorat ha dissenyat una àmplia programació de concerts per al mes de maig sota el lema “Concerts de Primavera de la UA”, amb el qual integra un total de quatre concerts. L’Orquestra Filharmònica de la UA (OFUA), dirigida per Mihnea Ignat, serà protagonista dels Concerts de Primavera, dos dels quals de caràcter solidari inclosos en VEU solidària” que destinaran la recaptació a l’Associació d’Alzheimer d’Alacant (el 2 de maig a les 20:00 hores en el Paranimf) i al Projecte Home (el 4 de maig a les 20.00 hores a l’ADDA). La programació començarà el dimarts 30 d’abril a les 10.00 hores al Paranimf de la Universitat d’Alacant, amb el Concert Didàctic de l’OFUA: Saps que t’agrada Txaikovski?.El dijous 2 de maig a les 20.00 hores, el Paranimf acollirà el concert a benefici de l’Associació Alzheimer d’Alacant i el divendres 3 de maig, l’OFUA actuarà en l’Auditori de Teulada-Moraira en col·laboració amb l’Ajuntament de Teulada i la Diputació Provincial d’Alacant. El programa de Concerts de Primavera acabarà el dissabte 4 de maig amb un concert en l’Auditori de la Diputació d’Alacant (ADDA), a les 20.00 hores, i la recaptació es destinarà íntegrament a Projecte Hombre de Alicante.

A més dels Concerts de Primavera, en l’apartat musical l’ACUA ha programat un concert de rock amb versions dels anys 50, a càrrec de Kiko Mora (10 de maig), quatre concerts que s’inclouen en el Cicle Músiques per a la Consciència (dies 11, 12, 17 i 18 de maig), l’actuació de la Coral Universitària (14 de maig), concert sobre la història del rock, amb la direcció musical i artística Santiago J. Iglesias (16 de maig), Combo d’iniciació al Jazz, amb l’actuació d’alumnes d’aquest taller que imparteix Lolo García (21 de maig), el Concert Música per a la Solidaritat, en benefici de Càritas, amb el trio de corda Nota en Negro (24 de maig) i un últim concert de la soprano Pepa García-Maciá i la pianista Virtudes Narejo (29 de maig).

Espectacles teatrals

El vicerector Carles Cortés ha destacat la incorporació en l’ACUA de dues noves estrenes teatrals de producció pròpia, El anzuelo de Fenisa (16 de maig), amb l’Aula de Teatre Universitari de la UA sota la direcció de Ricardo Sierra, i Cos a cos, una obra de Juan Luis Mira dirigida per Tomàs Mestre (23 de maig). El 21 de maig el MUA acollirà la Jornada sobre els 25 Anys de l’Aula de Teatre, amb una taula redona, una exposició i la interpretació de microescenes a càrrec dels alumnes de l’Aula. Com a novetat també, els alumnes del taller 'Com s’interpreten els grans personatges de la història del teatre', que dirigeix Pascual Carbonell, presentaran l’obra Hamlet teme a Virginia Wolf (31 de maig). Quant a l’oferta teatral de producció externa, l’Agenda Cultural inclou les actuacions de Xavi Castillo (el 7 de maig) i l’obra Celestina. La Tragicomedia (8 de maig), a més del lliurament dels Premis Fundació Sambori (25 de maig), amb l’actuació de Tarannà Teatre i l’obra Precisament així és va escriure a primera carta.

Dansa

Els estudiants del taller de dansa contemporània presentaran l’espectacle Bubles (14 de maig), sota la direcció d’Inma Manresa i Cristina Martínez, i el Paranimf acollirà també tres gales de dansa clàssica, espanyola i contemporània del Conservatori Professional de Dansa José Espadero (29,30 i 31 de maig).

Exposicions i activitats integrades

Durant el mes de maig, la Universitat d’Alacant acollirà sis noves exposicions, a més de l’exposició d’Arcadi Blasco “Relats de línies i fang”, ja inaugurada i que es mantindrà oberta al públic fins al final de juliol. Com a activitat integrada a aquesta mostra, el MUA ha organitzat les jornades A propòsit d’Arcadi Blasco, entorn de la figura i obra d’Arcadi Blasco, els dies 7 i 8 de maig.
D’altra banda, demà dijous 18 d’abril a les 18.30 hores està prevista la inauguració de l’exposició Mulier, mulieris al MUA, que mostra les obres seleccionades en la Convocatòria d’Arts Plàstiques del mateix nom i que enguany arriba a la setena edició. Aquest certamen està concebut com a plataforma per a la reflexió i el debat artístic entorn de les qüestions de gènere.

Durant el mes de maig també es presentaran les exposicions Humor social; 25 anys de l’Aula de Teatre; A través de l’espill. Lectura de l’obesitat; Covers. Cultura, joventut i rebel·lia; i Fòrum d’espiritualitats, que estarà repartida en tres espais del campus. Aquestes exposicions desenvoluparan programes complets d’activitats integrades al voltant d’una mateixa temàtica, amb cicles de cinema, tallers i conferències, entre altres accions.