COVERS (1951-1964). Cultura, Joventut i Rebel·lia

El MUA acull fins al 27 de juliol l'exposició COVERS (1951-1964). Cultura, Joventut i Rebel·lia, comisariada per Justo Serna i Alejandro Lillo, i que estarà acompanyada de una sèrie d'activitats paral·leles, com ara un cicle de cinema, un concert i unes jornades en col·laboració amb SIBE -Sociedad de Etnomusicología.

La mostra s’ocupa dels orígens del malestar de la joventut nord-americana de les dècades dels anys 50 i 60 i de les manifestacions culturals que van sorgir alimentades per aquest sentiment. Les dues dècades van estar marcades per la Guerra Freda, per un creixement imparable del nivell de vida de les famílies, que acumulen cotxes, electrodomèstics i fan ostentació de la seua prosperitat i benestar.

No obstant això, aquest benestar material també amaga o tapa diferents malestars. Un, gens insignificant, és el de la joventut americana que manifesta descontent, amb actituds de rebuig que reflecteixen vestint-se d’una altra manera, uniformant-se amb indumentàries que els distingeixen, lluint jeans i caçadores de cuiro o pantalons de tub.

Covers pretén mostrar l’origen de la contestació i la rebel•lia, de les ganes de viure i de morir jove. Amb seqüències de pel•lícules, portades de discos, cançons, fotografies i obres literàries, «Covers» destaparà la identitat d’aquells pioners, els seus valors, allò que fou portada, que va tenir cobertura: allò que les cobertes deixen veure i amaguen. Com era l’Amèrica opulenta? Com eren aquells joves rebels? Quina música escoltaven i repetien? Quines cançons versionaven

JORNADES

Aquesta exposició anirà acompanyada de diverses activitats paral·leles: un cicle de cinema i unes jornades en col•laboració amb SIBE, Societat de Etnomusicologia, societat científica que reuneix investigadors i estudiants interessats en la música entesa com a fet cultural i en les relacions de la música amb els seus contextos socials.

Les jornades tindran lloc els dies 9 i 10 de maig al Museu de la Universitat d’Alacant. Professors universitaris i periodistes musicals analitzaran els aspectes sociològics i culturals dels fenòmens musicals.

La trobada finalitzarà amb un concert que es farà el divendres 10 de maig, al MUA, a càrrec de la Kamikaze Sound Express. Aquest grup fa un recorregut al llarg de diferents èpoques i recull temes significatius de bandes i cantants com Billie Holiday, Rod Stewart i Tina Turner, entre altres.

La banda està integrada per Quico Mora (veu solista), José Luis Escolano (guitarra i veu), Gustavo Luna (bateria), Willy Medina (teclista), Rafa Navas (baix), Susana Marruenda i Noelia Sabater (cors).

CICLE DE CINEMA

Igualment, està prevista la projecció d’un cicle de cinema, que s’articularà en tres sessions, els dies 7, 8 i 14 de maig a la Sala Polivalent del MUA, totes a les 17.00 hores. Les pel·lícules s’emetran en versió original subtitulada en castellà. Entrada lliure, limitada a la capacitat de la sala

Calendari:
  • 7 de maig: Salvaje (The Wild One) 1953. Dir: László Benedek Marlon Brando, Mary Murhpy
  • 8 de maig: La última película (The Last Picture Show) 1971, Dir: Peter Bogdanovich Jeff Bridges, Ben Johnson
  • 14 de maig: Pleasantville 1998 Dir: Gary Ross Tobey Maguire, Jeff Daniels