Mulier mulieris, de nou al MUA

La UA exposa un any més Mulier, mulieris, una Convocatòria d'Arts Plàstiques que enguany farà la seua setena edició, i què està concebuda com a plataforma per a la reflexió i el debat artístic al voltant de les qüestions de gènere, la qual cosa permet prendre el pols a la creació contemporània més compromesa.

Al llarg de sis edicions, s'han exposat en les sales del museu més de 160 propostes artístiques creades per a visibilitzar, denunciar, retre homenatge i recuperar la memòria històrica de les dones, com també aprofundir en el complex procés de transformació de la identitat femenina. A través de pintures, vídeos, fotografies, instal·lacions i escultures, un ampli grup de dones i homes artistes han generat nous significats i ens han descobert altres formes de veure i construir el món.

La inauguració d'aquesta edició serà aquest dijous, 18 d'abril, a les 18.30 hores. L’edició d'enguany ha tornat a comptar amb una gran participació. S'hi han presentat 180 projectes, dels quals, un jurat especialitzat n’ha seleccionat trenta-un, vint-i-set realitzats per dones i quatre per homes. Els seus autors i autores procedeixen de llocs tan diversos com Puerto Rico, Colòmbia, Polònia, Argentina, Itàlia, Cuba, Alemanya i Xina, i també de diferents punts de la geografia espanyola, la qual cosa confirma i consolida aquesta convocatòria com un referent internacional dins del panorama artístic en matèria de gènere i identitat.

Els artistes presents en aquesta mostra són:

Milagros Angelini, Elisa Arteta, Sofía Bellange y Juan F. Navarro, Eugenia Blanco, José Fulgencio Cánovas Roca, Marta Cánovas Roca, Carmen La Griega, Oihana Cordero, Carolina Cruz Guimarey, Antonio Díaz Grande, Miriam Durango, Sandra Paula Fernández, Svetlana Gedz, Blanca Giménez, Susana Guerrero, Inma Herrera, Ewelina Kramarz, Valentina Lapolla, Paola Michaels, Úrsula Ochoa, Deborah Orozco, Gertrudis Rivalta, Katarzyna Rogowicz, Monika Rühle, Rosa Sala, May San Alberto, Eva Santín, Helena Toraño, Yolanda Velázquez, Mauricio Vergara i Xu Musang.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer