La UA proposa a Raúl Zurita per al Premio Internacional de Poesía Reina Sofía 2013

La UA ha proposat la candidatura del poeta Raúl Zurita per al Premi Internacional de Poesia Regna Sofia 2013, "per ser una de les veus més transcendents i decisives de la poesia xinesa de les últimes dècades". El document oficial amb les argumentacions per a la candidatura destaca "una dilatada trajectòria que li ha valgut l'obtenció de prestigiosos premis literaris i distincions" així com una obra "desenvolupada en un crescendo que es plega a recorreguts per la intimitat, per la metaforització de la història i, sobretot, per la recreació de naturaleses i músiques".

Zurita ha agraït a la Universitat i especialment al rector i a l'equip de literatura iberoamericana, amb el catedràtic José Carlos Rovira al capdavant, així com a la directora del Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti, Eva Valero i al degà de la facultat de Filosofia i Lletres, Jorge Olcina, i als vicerectors de Cultura, Esport i Política Lingüística, Carles Cortés i de Relacions Internacionals i Cooperació, Juan Llopis.

Durant la seua estada a Alacant, Raúl Zurita ha oferit diversos recitals, un seminari- taller amb estudiants i ha protagonitzat diferents enregistraments amb el Taller d'Imatge de la Fundació de la Universitat d'Alacant per a preparar un portal d'autor, que dirigirà José Carlos Rovira, dins de la Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes.