Iñaki Gabilondo analitzarà la imatge i participació dels majors en el periodisme

L'Observatori Permanent de Majors i Mitjans de comunicació de la UPUA (Universitat Permanent de la UA) organitza l'espai de debat El periodisme també és cosa de majors, que comptarà amb la participació del periodista Iñaki Gabilondo. L'acte tindrà lloc el pròxim dimarts, 4 de juny, a les 12 h, en el Paranimf de la Universitat.

L'Observatori de Majors i Mitjans de comunicació funciona des de fa diversos anys com a grup de recerca en la Universitat Permanent de la Universitat d'Alacant, dirigida per la professora Concha Bru. Aquest grup està coordinat per investigadors i experts en comunicació i compte entre els seus integrants amb un grup de persones majors, alumnes de la Universitat Permanent.

L'objectiu principal de l'Observatori és analitzar en profunditat i de forma objectiva, sistemàtica i quantitativa, la utilització que es fa de la imatge del major en els mitjans de comunicació (televisió, premsa, cinema, ràdio, publicitat). Però a més del tractament de la imatge del major es tracten anàlisis relacionades amb els majors i els mitjans tant com destinataris de la informació i la comunicació com en el seu paper d'actors o protagonistes dels mitjans. Es tracta de saber si els majors són o no objecte de tractaments estereotipats o discriminatoris i en relació al pes demogràfic que té la població major, així com conèixer el grau de realisme amb el qual es representa i s'informa els majors.

Tal com afirmen els coordinadors de l'Observatori “esperem obtenir una informació més completa que ajude a fomentar la integració i protecció dels majors en la seua exposició als mitjans audiovisuals i millorar la imatge que es dóna dels majors en els mitjans, un dels factors de socialització més importants en la nostra societat”.