L'OFUA presenta un nou cicle de concerts d'estiu

L'Orquestra Filharmònica de la Universitat d'Alacant (OFUA) sota la batuta del seu director titular i artístic, Mihnea Ignat, celebrarà un cicle de concerts d'estiu per diverses localitats de la província alacantina en col·laboració amb la Diputació d'Alacant.

En el marc de les activitats organitzades entorn dels Cursos d'Estiu de la Universitat d'Alacant Rafael Altamira 2013, la Plaça del Marquès de Rafal d'Oriola acollirà el primer dels concerts, en aquest cas a l'aire lliure i gratuït, el dijous 4 de juliol a les 21.30 hores. L'endemà, divendres 5 de juliol a les 20.00 hores, l'OFUA actuarà, com ja és tradicional, en el Teatre Chapí de Villena. Per a aquest concert, també d'entrada gratuïta, es requerirà invitació a arreplegar en la taquilla del Teatre Chapí i en la Seu Universitària de Villena.

D'altra banda, el dissabte 6 de juliol a les 20.00 hores, l'Auditori de la Diputació d'Alacant, l'ADDA, serà l'escenari triat per a desenvolupar una nova acció VEU Solidària amb un concert a benefici de Creu Roja. Les entrades tenen un preu de 10 euros i podran adquirir-se a través d'Instant Tiquet, Llibreria Compàs del campus universitari, en la Seu de Creu Roja a Alacant (Glorieta de la Solidaritat, s/n), i una hora abans en la taquilla de l'ADDA.

Finalment, tancant el cicle d'actuacions estivals, la formació universitària actuarà en el Teatre Principal de Monòver el diumenge 7 de juliol a les 19.00 hores.

PROGRAMA

El programa proposat per a les quatre dates, arreplega l'Ària de Lensky de l'òpera "I. Onéguin" de P. I. Tchaikovsky (arranjament per a violoncel i orquestra) i les Variacions Rococó per a violoncel i orquestra Op. 33, del mateix compositor rus. Així mateix, s'interpretarà la Simfonia No. 7 Op. 92 en La Major de L. van Beethoven, una de les més conegudes simfonies del compositor alemany a la qual el gran R. Wagner titulava L'Apoteosi de la Dansa. Es tracta d'un programa molt atractiu, amé i recognoscible or tot el públic en el qual participaran una total de 35 músics, més el solista, amb una durada aproximada d'una hora, tal com ha indicat Mihnea Ignat.

En aquesta ocasió, entre els patrocinadors col·laboradors del cicle de concerts, destaca la Fundació Marjal i al Centre Comercial Gran Via als quals donem nostra més sincera benvinguda i agraïment ja que s'incorporen al costat dels dos patrocinadors principals de l'OFUA, la Fundació Manuel Peláez i el Grup Vectalia.

Stefan Cazacu - Violoncel

Nascut en 1994, Stefan Cazacu va començar estudiar violoncel amb només 6 anys amb el seu pare, el renombrado violochelista romanés Marin Cazacu. Actualment està estudiant violoncel en l'Institut de Música George Enescu de Bucarest amb la professora Anca Vartolomei.

Amb 9 anys comença participar i guanyar les més importants competicions nacionals i internacionals en les diferents categories d'edat i instrument. Entre els premis més importants es troben els següents: Primer Premi en el Concurs Nacional ínter centres (2006, 2008, 2009 i 2010), Primer Premi i Gran Premi del Jurado en el Concurs Internacional. Georgescu (2007), Primer Premi en el Concurs Internacional de Lienzen, Àustria (2008), Segundo Premie en el Concurs Internacional A. Janigro de Croàcia (2008), Premie Músic Jóven d'Any per la revestisca Actualitat musical(2009), Gran Premi EurovisionYoung Musicians (2010).

Ha oferit recitals en pràcticament totes les grans ciutats de Romania i també a Àustria, Holanda i Itàlia. A més, ha actuat sempre amb èxit amb les més important orquestres de Romania interpretant entre uns altres els concerts de violoncel d'Haydn, Saint-Saens, Dvorák, les Variacions Rococó de Tchaikovsky, etc.

Entre les seues pròximes actuacions destaca el debut amb l'Orquestra Filharmònica. Enescu de Bucarest en la pròxima temporada.

VEU Revista Cultural de la Universitat d'Alacant

Edif. Germà Bernàcer