VISITA A LA CASA MUSEU DE L'ENGINYER MIRA. JACIMENT FENICI. GUARDAMAR DEL SEGURA.

Els museus i les col·leccions científiques ha tingut un paper essencial en el desenvolupament històric de la ciència i en la seua transmissió a la ciutadania. Per això, l’Aula de la Ciència de la Universitat d’Alacant voldria contribuir a posar de relleu la singularitat i les potencialitats culturals i educatives de les col·leccions i instal·lacions museístiques de tipus científic o tecnològic que trobem en el nostre àmbit.

Per fer efectiva aquesta aportació , i amb ocasió del proppassat Dia del Museus 2013 encetem un programa de visites guiades que permetran descobrir al públic interessat les riqueses existents als museus i les col·leccions cientificotecnològiques que tenim més properes i que sovint ens són desconegudes. Per exemple,

Sabíeu que:
La Casa-Museu de l’Enginyer Mira, a Guardamar, curosament rescatada i condicionada, ens documenta un dels episodis centrals de la història forestal espanyola i de la referent universal per a comprendre l’aspecte actual dels paisatges litorals de tot el món: la tasca imponent de fixació i repoblació de les dunes de Guardamar a inicis del segle XX?

Doncs, si voleu ampliar coneixements, veniu el dissabte 8 de juny a visitar-la, tindrem el millor guia: Josep Candela, promotor de la museïtzació i de la posada en valor de la història forestal de Guardamar.

L’eixida es complementarà amb la visita als jaciments arqueològics de Guardamar, segons el programa següent:

• 10.00 hores
  • Visita guiada a la Ràbita de Guardamar a càrrec de Rafael Azuar, conservador del MARQ i investigador d’aquest important jaciment islàmic.
  • 11.30 hores
  • Visita guiada al poblat fenici de Guardamar a càrrec d’Antonio García Menargues, arqueòleg municipal de la localitat.
  • 12.30 hores
  • Visita guiada a la Casa de l’enginyer Mira a càrrec de Josep Candela, ànima de l’exposició interior i professor de la Universitat d’Alacant.
  • 14.00 hores
  • Dinar. Restaurant El Jardín. Menú del dia (15 €).