Interior Terrace guanya el VII Premi Internacional d'Edificació Saludable

El projecte Interior Terrace, dissenyat per les alumnes de la Beuth Hochschule Für Technik Berlín, ha sigut proclamat vencedor de la setena edició del Premi Internacional d'Edificació Saludable, que està impulsat per la Fundació Marjal i la Universitat d'Alacant. Aquests guardons es convertiran en la Càtedra Marjal Saludable i es transformaran així en la primera càtedra d'àmbit internacional que tindrà la Universitat d'Alacant l'any pròxim.

Un any més, el Museu de la Universitat d'Alacant va ser el lloc triat per a celebrar l'acte de clausura d'aquesta convocatòria, que va comptar amb la presència de l'alcaldessa d'Alacant, Sonia Castedo; el rector, Manuel Palomar; i el president de la Fundació Marjal, Francisco Gómez, entre altres autoritats. El jurat ha estat format per l'arquitecte José Amorós, la professora de la BHFT Berlin, Gisela Glass; el professor de la Hogeschool van Amsterdam, Abram de Boer, i la secretària de la Fundació Marjal, Sofia Blasco.

El disseny guanyador, anomenat Interior Terrace, ha sigut creat per les alumnes Julia Kaufmann i Bufona Zimmermann. L'originalitat de la composició arquitectònica, basada en poals, i l'eficiència energètica del projecte, l’han fet mereixedor del primer premi. Cada poal alberga una estada que està orientada segons les seues funcions per a aprofitar al màxim les hores de sol. A més, l'habitatge està disposat de manera que el vent passa entre els poals i autoventila cada habitació, amb la qual cosa s’evita l'ús d'aparells d'aire condicionat.

El palmarès s'ha tancat amb el lliurament de quatre mencions especials als projectes Casa Xixona de Lynn Ewalts, Pedro Savio Jobim, Wouter Hesterman, Sven Berg i Devin Wesselius; Atrium House dels estudiants Felix Heck i Robert Mischke; Living outside-inside de Marta Karnetzki i Frank Sünder i Green wine house de Clement Bue, Belén Gómez i Dudley Joes.

En el certamen han participat estudiants d'arquitectura i altres disciplines de la Universitat d'Alacant, la universitat holandesa de Hogeschool van Amsterdam i la universitat alemanya Beuth Hochschule Für Technik Berlin.

Fitxer adjunt: Tallers i cursos