L'Orquestra Filarmónica de la UA oferix demà un concert solidari a benefici de Creu Roja

L'Auditori de la Diputació d'Alacant (ADDA) acollirà demà, a les 20:00 hores, el Concert de l'Orquestra Filarmónica de la Universitat d'Alacant, dirigida per Mihnea Ignat, un concert de caràcter solidari la recaptació del qual anirà destinada a Creu Roja Alacant. Aquesta actuació s'emmarca dintre del Cicle de Concerts d'Estiu de la OFUA, organitzats pel Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant, com acció inclosa en “VEU solidària”.

El concert del dissabte contarà amb l'actuació del jove violoncel·lista romanès Stefan Cazacu, que acompanyarà com a solista a la OFUA sota l'adreça titular i artística de Mihnea Ignat. El repertori triat per a l'ocasió inclou l'Ària de Lensky de l'òpera "I. Onéguin" i les Variacions Rococó per a violonchelo i orquestra de Tchaikovsky. La OFUA interpretarà també la Simfonia número 7 de Beethoven, una de les simfonies més conegudes del compositor alemany, a la qual Wagner va qualificar com “La Apoteosis de la Dansa”. El director de la OFUA, Mihnea Ignat, assegura que “es tracta d'un programa molt atractiu, amè i recognoscible per tot el públic en el qual participaran una total de 35 músics, més el solista, amb una durada aproximada d'una hora”.

Les entrades-donatiu tenen un preu de 10 euros i poden adquirir-se a través d'Instant Tiquet, Llibreria Compàs del campus universitari, en la Seu de Creu Roja a Alacant (Glorieta de la Solidaritat, s/n), i una hora abans en la taquilla de l'ADDA. La Fundació Marjal i el Centre Comercial Gran Via se sumen en aquesta ocasió als patrocinadors principals de la OFUA, la Fundación Manuel Peláez i el Grupo Vectalia.

Stefan Cazacu - Violonchelo
Nascut en 1994, Stefan Cazacu va començar estudiar violonchelo amb només 6 anys amb el seu pare, el renombrado violochelista romanès Marin Cazacu. Actualment està estudiant violonchelo en l'Institut de Música “George Enescu” de Bucarest amb la professora Anca Vartolomei. Amb 9 anys comença participar i guanyar les més importants competicions nacionals i internacionals en les diferents categories d'edat i instrument. Entre els premis més importants es troben els següents: Primer Premi en el Concurs Nacional ínter centres (2006, 2008, 2009 i 2010), Primer Premi i Gran Premi del Jurat en el Concurs Internacional “G. Georgescu” (2007), Primer Premi en el Concurs Internacional de Lienzen, Àustria (2008), Segundo Premi en el Concurs Internacional “A. Janigro” de Croàcia (2008), Premi “Músic Jóven d'Any” per la revista “Actualitat musical” (2009), Gran Premi “Eurovision - Young Musicians” (2010). Ha ofert recitals en pràcticament totes les grans ciutats de Romania i també a Àustria, Holanda i Itàlia. A més, ha actuat sempre amb èxit amb les més important orquestres de Romania interpretant entre uns altres els concerts de violonchelo de Haydn, Saint-Saens, Dvorák, les Variacions Rococó de Tchaikovsky, etc. Entre les seves pròximes actuacions destaca el debut amb l'Orquestra Filarmónica “G. Enescu” de Bucarest en la pròxima temporada.