Demà serà una cançó: Poemes d'Estellés musicats

El Paranimf de la Universitat d’Alacant acull el 8 d’octubre l’espectacle Demà serà una cançó, en què diversos artistes interpretaran cançons amb poemes de Vicent Andrés Estellés. El concert se celebrarà a les 12.00 hores i l’entrada serà amb invitació, que es pot recollir en el MIC (Informació Cultural del Museu de la Universitat d'Alacant).

Demà serà una cançó ha sigut editat per l’Acadèmia Valenciana de la Llengua amb motiu de la declaració del poeta de Burjassot com a Escriptor de l’Any 2012. L’edició del disc, coordinada per Josep Vicent Frechina, consta de vint cançons de reconeguts cantants i grups, com ara Ovidi Montllor, Araceli Banyuls, Carles Barranco, Remigi Palmero, Al Tall, Maria del Mar Bonet, Paco Muñoz, Celdoni Fonoll, Carraixet o Mirna, entre altres.

Aquesta antologia aplega un bon mostrari de poemes musicats realitzats sobre gèneres populars. El CD és una col·lecció de cançons que recorre els darrers quaranta anys de la nostra història cultural i que evidencia l'enorme i redoblada incidència cultural d'Estellés.

El coordinador de l’antologia musical destaca que l’obra d’Estellés “ha suscitat una adhesió col·lectiva que, lluny de temperar-se amb el temps, sembla créixer cada dia a mesura que es guanya la perspectiva necessària per a ponderar-ne les aportacions i s’assimila l’anarquia editorial amb què va ser presentada en societat”.

“Estellés és, des de la seua clamorosa irrupció al principi de la dècada de 1970, el poeta valencià més popular i admirat. I una bona prova d’aquesta popularitat són els més de dos centenars de musicacions que s’han fet dels seus poemes”, afegeix.

Frechina explica que la poesia d’Estellés "sembla gaudir d’una qualitat líquida que li permet adaptar-se a qualsevol partitura: composicions de música contemporània, cant coral, cançó d’autor o músiques populars de tota classe de gènere i filiació, accepten de bon grat els versos estellesians que imposen la seua visió del món i la seua força expressiva a qualsevol ritme i melodia amb què se servisquen”.