Tres narradors escriuen de nou el País en la UA

L'Aula Literària de la UA reprèn a partir del 3 d'octubre el cicle Escriure El País, amb la presència de Manel Alonso, Carme Manuel i Martí Domínguez. Aquest cicle està organitzat pel Departament de Filologia Catalana, la Facultat de Filosofia i Lletres, el Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant, el Centre d’Estudis de la Dona i el diari El Pais. El dia 12 de desembre, a les 12.30, serà el torn de Martí Domínguez, qui escriurà el país a la Sala Polivalent del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA).

La iniciativa pretén reivindicar, mitjançant l'escriptura literària, el paisatge, els costums i, en suma, la cultura de les nostres contrades. En aquest sentit, els autors convidats redacten una història, autobiogràfica o fictícia, que llegeixen als assistents a la sessió, els quals tenen l'opció d'establir una conversa amb l'escriptor, atenent als suggeriments que la història els haja suscitat. La història serà publicada després a l'edició digital del Quadern de El Pais.

Martí Domínguez és nascut a Madrid al 1966, de família valenciana. Biòleg, escriptor i periodista. Doctor en Biologia i professor de Periodisme de la Universitat de València, ha alternat la recerca i la docència amb el periodisme i la literatura. Als cinc anys torna amb la família a València, on viu fins a l'actualitat.

Col·labora setmanalment a la revista El Temps amb articles sobre ciència i literatura, i als diaris El País i La Vanguardia. Part dels seus articles han estat aplegats en els reculls Peiximinuti (1993) i Bestiari (2000). Com a novel·lista escriu una trilogia sobre la il·lustració francesa, amb els títols Les confidències del Comte de Buffon (1997), guardonada amb els premis Crexells, Andròmina i Crítica de la Universitat de València; El secret de Goethe (1999), premi Prudenci Bertrana i Crítica de la Universitat de València; i El retorn de Voltaire (2007), premi Josep Pla. El 2007 rep el Premi Nacional de Cultura de Periodisme de la Generalitat de Catalunya per a la seva labor com a director de la revista de divulgació científica Mètode. El 2013 és guardonat amb el Carles Rahola d'assaig amb El somni de Lucreci