El professor Fernando Ballester presenta el seu llibre

En un any marcat per la regulació dels acomiadaments col·lectius, el professor de l'Àrea de Dret del Treball i la Seguretat Social de la Universitat d'Alacant, Fernando Ballester, presenta el llibre La impugnación del despido colectivo en la Seu Universitària de Villena. Durant l'acte, que tindrà lloc el pròxim divendres 25 d'octubre, a les 19 h, Ballester desgranarà el contingut de l’obra, fruit d'una recerca sobre la fisonomia dels acomiadaments col·lectius.

La impugnació de l'acomiadament col·lectiu ha mutat completament d’aspecte de la mà de les reformes laborals de 2012 i 2013 allunyant-se dels precedents normatius. Amb la perspectiva que dóna el temps, i després d'any i mig de la posada en funcionament del nou model instaurat, el professor de la Universitat d'Alacant tracta l'anàlisi dels principals problemes teòrics i pràctics que provoquen les quatre vies de control de legalitat de l'acomiadament col·lectiu substanciades davant la jurisdicció social: la impugnació dels representants dels treballadors, la demanda de l'empresari que tendeix a obtenir la confirmació judicial de la seua pròpia decisió extensiva, el procés d'ofici i l'acció individual dels treballadors afectats per l'acomiadament col·lectiu. En l’elaboració s'ha tingut en compte les resolucions judicials que s'han dictat sobre la matèria.