Lisístrata: 31 d'octubre en el Paranimf

L'Aula de Teatre del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística de la Universitat d'Alacant representarà aquest dijous, 31 d'octubre, Lisístrata, dirigida per Tomàs Mestre i Andrés Vinaches, en versió en valencià.

La representació tindrá lloc a las 19.00 hores all Paranimf de la Universitat d'Alacant. Les entrades, amb invitació, es poden recolliur al MIC (Punt d'Informació Cultural del Museu de la Universitat d'Alacant ).

Atenes està immersa en la Guerra del Peloponès. A aquest ambient bèl·lic cenyeix Aristòfanes el contingut de la seua Lisístrata, en un exemple primerenc de com el teatre reflexiona sobre els conflictes i vicissituds de la societat en què es produeix.

Sota l'embolcall d'un llenguatge lliure i desenfadat i d'una peripècia escènica de gran comicitat, Aristòfanes ens presenta un problema greu i universal que al llarg de la història ha afectat totes les societats humanes: el de la guerra i les seues conseqüències.

Dues forces antagòniques competeixen en aquesta comèdia: la guerra i la pau; dos grups de personatges sustenten i defensen cadascuna d'elles: les dones són partidàries de la pau, els homes propugnen la necessitat de continuar la guerra. Dirigides per Lisístrata, les dones de tot Grècia decideixen oposar-se a la guerra amb un recurs singular i molt eficaç: una vaga de sexe.

Sorgeix així el conflicte còmic amb els homes, que formen el grup dels antagonistes, partidaris de la situació bèl·lica establida. La simplicitat i el reduccionisme del plantejament inicial, i la peculiaritat del recurs utilitzat per les dones reforcen la potencialitat còmica de cada situació dins de la trama argumental.

L'obra, dirigida per Tomàs Mestre i Andrés Vinaches, va rebre el Premi Especial del Públic en la 15a edició del concurs de projectes de teatre amateur “Alicante a Escena” 2012.