Nova exposició dedicada a Jorge Juan Santacilia

La Universitat d'Alacant exposa a la sala Aifos del campus la mostra Jordi Juan Santacília, que estarà oberta al públic fins al 27 de novembre.

Emmarcada en els actes commemoratius del tercer centenari del naixement del científic i marí Jordi Juan Santacília, la mostra exposa llibres originals de Jordi Juan cedits de forma excepcional per David Beltrá, un jove de Novelda que s'ha dedicat a col·leccionar llibres i altres materials originals de Jordi Juan a títol particular. Part d'aquests materials podran veure's únicament durant la jornada inaugural, entre els quals hi ha Breve noticia de la vida de Jorge Juan y Santacilia, Observaciones Astronómicas y físicas o Compendio de Navegación. A més, la mostra inclou altres publicacions sobre Jordi Juan disposades en vitrines i un recorregut expositiu a través de plafons explicatius.

Aquesta nova exposició dedicada a Jordi Juan tracta la seua importància en l'Espanya Il·lustrada i completa, des de la perspectiva històrica, l'exposició que acull el MUA sobre “La mar que no va poder veure Jordi Juan”.

Així, la sala Aifos mostra una exposició organitzada en cinc grans seccions que analitzen i exposen els esdeveniments més importants de l'època, la vida i l'obra de Jordi Juan Santacília.

El recorregut expositiu comença amb “L’Espanya de Jordi Juan”, secció amb la qual se situa el visitant en l'Espanya després de la guerra de Successió, la marina i la “militarització” de la Ciència. La segona part de la mostra està dedicada íntegrament a desgranar la biografia de Jordi Juan, el seu entorn familiar, la seua pertinença a l'Ordre de Malta i a l'Acadèmia de Guàrdies Marines, així com les seues primeres expedicions.

El recorregut continua amb els viatges i comissions de Jordi Juan al servei de la monarquia, l’expedició científica al Perú, l’aventura anglesa i la modernització de l'Armada, apartat que dóna pas a la quarta secció, dedicada a la faceta docent i diplomàtica de Jordi Juan. Finalitza aquesta exposició amb una última secció dedicada a la producció científica, així com als honors i reconeixements dedicats a Jordi Juan Santacília.