II Màster i Cicle de Guitarra Clàssica

La Diputació i la Universitat d'Alacant impulsen per segon any consecutiu el Cicle de Guitarra Clàssica i el Màster de Guitarra Clàssica que reunirà durant el primer semestre de 2014 destacats artistes internacionals.

Quinze alumnes procedents del Japó, Costa Rica, Brasil, Mèxic, Dinamarca, Àustria, Austràlia, Xina, Veneçuela, Canadà i Espanya, es formaran enguany en la UA, fet que avala la consolidació internacional d'aquest Màster que s'imparteix del gener al juliol. Oferiran alguns concerts a la Seu d'Alacant.

Els cursos s'imparteixen en anglès i espanyol i tracten sobre aspectes tan rellevants com El repertori per a viola de mà i guitarra barroca, La música de J. S. Bach en els instruments de corda polsada, El repertori guitarrístic en el segle XIX, El repertori guitarrístic en el segle XX, El repertori guitarrístic llatinoamericà des de 1900 fins a l'actualitat, Els concerts per a guitarra i orquestra, La transcripció guitarrística, La guitarra en la música de cambra o La guitarra solista en la pràctica orquestral.

CICLE A L'ADDA

El programa arrancarà el dissabte, 11 de gener, a les 20.00 hores amb el guitarrista escocès de renom mundial David Russell. Els artistes internacionals Paul O'Dette, Ignacio Rodes, Hopkinson Smith, Roberto Aussel, Shin- Ichi Fukuda i Manuel Barrueco, juntament amb Meng El seu i Yameng Wang completen el calendari de concerts.

La Fundació de la Comunitat Valenciana Auditori de la Diputació d'Alacant, la Universitat d'Alacant i l'Ajuntament de la ciutat impulsen aquest projecte multidisciplinari que, com en l'edició anterior, es complementa amb el màster d'Interpretació de Guitarra Clàssica. Aquesta proposta formativa ofereix a quinze graduats i professionals de la guitarra procedents de diferents països l'oportunitat de perfeccionar els seus coneixements i pràctiques a través de les classes magistrals que impartiran els artistes convidats al certamen i virtuosos professors com Fabio Zanon o el director d'orquestra José D'Eusebio.

Les entrades per a assistir a aquests concerts, que tindran lloc a la Sala de Cambra a les 20.00 hores, es podran adquirir a partir d'avui a través d'Instant Tiquet o dues hores abans de cada actuació, en les taquilles de l'ADDA, amb un preu de quinze euros. Així mateix, també es posaran a la venda abonaments per al cicle complet, amb un preu de 70 euros.

El calendari d'actuacions és el següent::

• Dissabte 11 de gener: concert de guitarra clàssica a càrrec de David Russell.
  • Dissabte 8 de febrer: concert de llaüt barroc a càrrec de Paul O'Dette.
  • Domingo 2 de març: concert de veu i guitarra a càrrec d'Ana María Sánchez i Ignacio Rodes.
  • Dissabte 5 d'abril: concert de guitarra barroca a càrrec de Hopkinson Smith.
  • Dissabte 10 de maig: concert de guitarra clàssica a càrrec de Roberto Aussel.
  • Domingo 25 de maig: concert de guitarra clàssica a càrrec de Shin- Ichi Fukuda.
  • Domingo 8 de juny: concert de guitarra a càrrec de Manuel.

Fitxer adjunt: Actuacions a la Seu