LA SUPERACIÓ D'UN MATEMÀTIC

La Fundació Ferran Sunyer, la Delegació de l'IEC d'Alacant i la Universitat d'Alacant exposen a la Sala Trànsit de l’Aulari II la mostra La superació d’un matemàtic, al voltant de Ferran Sunyer.

L’exposició estarà oberta al públic del 25 de novembre al 20 de desembre. La inauguració oficial serà a les 12.30 hores del dia 27, amb la presentació del documental "Ferran Sunyer i Balaguer, història d'un exili interior", en l’aula A2/C04 i comptarà amb la presència de Manuel Castellet, director de la Fundació Ferran Sunyer; Laura Soler, llicenciada en filologia Hispànica; i Brauli Montoya, delegat del president del IEC a Alacant.

L'exposició tracta d'un personatge històric: el matemàtic català Ferran Sunyer i Balaguer totalment desconegut pel gran públic però amb una gran tasca al seu darrer reconeguda internacionalment.

Ferran Sunyer i Balaguer (Figueres, 1912 – Barcelona, 1967) va ser un matemàtic autodidacta. La seva contribució a les ciències exactes va ser molt important i els seus treballs van rebre el reconeixement de les institucions catalanes i espanyoles —que el van guardonar en diverses ocasions— i de la comunitat matemàtica internacional.

Ferran Sunyer va nàixer amb una severa atròfia del sistema nerviós que li va impedir assistir a l'escola i l'obligà a tota mena d'ajuda per a desenvolupar les activitats més bàsiques. Malgrat això, va ser un exemple de superació i lluita davant les més grans adversitats, d'intel·ligència posada al servei de la ciència i de la comunitat científica internacional, però també dels valors d'un entorn familiar que no va escatimar esforços perquè ell pogués exercir la investigació.

La nostra intenció és fer descobrir a la gent qui és Ferran Sunyer i Balaguer a través d'una exposició dinàmica, poètica i interactiva que acostarà als visitants la figura d'aquest particular matemàtic posant-se en la seua pell des del punt de vista humà i científic.