Pilar Soler. Rebelde con causas

La Seu Ciutat d'Alacant acull aquest dimecres, 13 de novembre, el llibre d'Emilia Bolinches Pilar Soler. Rebelde con causas, que narra la història d'aquesta lluitadora i activista política. L'acte serà presentat per Beatriz Bustos Mendoza, historiadora de la Universitat d'Alacant, i hi assistirà l'adjunta primera del Síndic de Greuges, Emilia Caballero Álvarez, i la periodista Rosa Solbes. L'acte de presentació, que es farà a les 20.00 hores a la Seu d'Alacant, és d'entrada lliure, limitada a la capacitat de la sala.

Pilar Soler. Rebelde con causas gira entorn d'aquesta dona, que va dedicar la seua vida al republicanisme, al comunisme i al feminisme durant la II República, la Guerra Civil espanyola i la dictadura franquista. Durant aquests anys va ser empresonada i va tenir la seua filla a la presó, a la qual es veuria obligada a renunciar més tard. Els anys posteriors va viure en la clandestinitat a Espanya i en l'exili, sota una falsa identitat.

Pilar Soler va rebre l'any 2001 el Premi 8 de Març de les Corts Valencianes i allí va tornar a demostrar el seu compromís amb els drets de les dones. En el seu discurs va recordar: "mai oblideu que les Corts existeixen per la lluita dels progressistes al nostre país per a retornar els drets democràtics; però, a més, vosaltres, les diputades, ocupeu un escó perquè les dones progressistes hem defensat especialment el vostre dret a ocupar-lo".