Últim número de Quaderns de Cine

La Universitat d'Alacant ha editat l'últim número de Quaderns de Cine, una revista del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística amb caràcter monogràfic i periodicitat anual, que aborda la relació del cinema amb diferents temes que són objecte d'anàlisis acadèmiques.

Quaderns de Cine és un punt de trobada per als universitaris que s'interessen pel cinema, l'estudien i escriuen sobre diferents aspectes d'aquest art. Dirigida pel catedràtic de Literatura de la Universitat d'Alacant, Juan Antonio Ríos Carratalá, aquest número està dedicat al cinema italià.

Segons el director de la revista, aquest exemplar “ha sigut possible gràcies a la confluència de diferents circumstàncies: la notable i activa presència d'alumnes italians a la Universitat d'Alacant, les relacions establides amb les seues universitats d'origen, l'interès del professorat pel cinema italià, i com a novetat, la possibilitat de col·laborar amb els alumnes d'un màster dedicat al cinema i impartit en la Universitat Pompeu Fabra, sota la direcció de la doctora Núria Bou”.

Els col·laboradors d'aquest número són, per ordre de publicació, Davide Mombelli i Ferran Riesgo –tots dos col·laboradors de la secció de Crítica de VEU–, Emilio Soler, Marga Carnicé Mur, Gerard Casau Vaz, Albert Elduque i Busquets, Pablo Martínez Samper, Endika Rey, Cecilia Bressanelli, Valentina Odda i Francesco Sielo.