XX Jornada d'Esport d'UPAPSA amb 800 participants

La Universitat d'Alacant i UPAPSA organitzen un any més la Jornada de l'Esport que, en aquesta ocasió, aconsegueix la seua XX edició amb l'objectiu d'oferir un espai per a la competició esportiva de les persones amb discapacitat intel·lectual.

La jornada serà inaugurada demà dijous 7 de novembre a les 10:30 hores en el Pavelló d'Esports de la UA pel vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés, qui estarà acompanyat per la presidenta d'UPAPSA, Alicia Fontanillo i la gerent de l'associació Mª Luz Arbolí.

Els organitzadors preveuen l'arribada de 800 participants que realitzaran proves esportives en les categories d'Atletisme, Petanca, Eslàlom en cadira de rodes i proves adaptades. Es tracta del major esdeveniment esportiu per a persones amb discapacitat de la província, tal com afirmen els integrants d'UPAPSA.

Amb aquestes jornades d'esport, se cerca potenciar l'evolució dinàmica de les persones, la seua autonomia i independència, incidir en la seua normalització i integració i formar en els valors intrínsecs a l'esport: cooperació, treball en equip, competitivitat i sacrifici, entre uns altres.

Al final de la competició, tindrà lloc el lliurament de trofeus i la desfilada de clausura previst a les 15:00 hores.

Proves

Atletisme.-

Es desenvolupen carreres de 800, 400, 4x100, 200, 100 i 50 metres llisos en modalitat masculina i femenina. També, sèries de 50 i 25 metres marxa assistida i 50 metres per a cadires de rodes, en 2 modalitats: autònoms i assistits. A més, concursos de salt de longitud i llançament de pes, modalitats masculina i femenina.

Petanca.-

Es divideix en 3 nivells, per als quals es contemplen diferents graus de suport o assessorament per part del monitor. Cada nivell desenvolupa la seua pròpia competició.

Proves adaptades.-

Es realitzen 3 circuits diferents: un de proves psicomotrius, un altre de futbol i un altre de bàsquet. Els esportistes participen en un d'ells. S'estableixen diverses rondes, i en cadascuna participen 5 grups que van rotando per les 5 proves que consta cada circuit.

Eslàlom en cadira de rodes.-

Es realitzen 2 circuits, un per a modalitat de cadira de rodes manual i un altre en modalitat elèctrica. Es realitza una ronda de classificació i una altra de final.