Noves activitats de l'Aula de la Ciència

L'Aula de la Ciència, una iniciativa del Vicerectorat d'Investigació, Desenvolupament i Innovació i del Vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística, durà a terme aquesta setmana tres noves activitats: la Ruta de l'Aigua, la Ruta de la Sal y la conferència "Jordi Juan: Elx als itineraris d'un científic de l'Espanya il·lustrada", impartida pel catedràtic de Història Moderna de la Universitat d'Alacant, Armando Alberola.

El divendres, 13 de desembre, hem programat la RUTA DE L'AIGUA. Aprofitant que 2013 és l'any internacional de la cooperació en l'esfera de l'aigua, seria interessant organitzar alguna eixida que n'estiguera relacionada. Doncs què millor que visitar els Pous de Garrigós i Museu de l'Aigua a Alacant i després pujar al campus de Sant Vicent del Raspeig per conéixer tot allò relacionat amb l'aqüífer que hi ha al subsòl de la Universitat d'Alacant.

PROGRAMA:

Hora de començament de la visita: 10.00 hores en el Museu de l'Aigua dels Pous de Garrigós a Alacant, Plaça Arquitecte Miguel López, s/n (Plaça del Pont, barri antic). Vora les 11.00 o 11.30 hores pujarem al campus de la UA, bé en cotxes particulars, bé en el TRAM.
Hora de finalització de la visita (i aperitiu posterior): 13.00 o 13.30 hores

Al dia següent, dissabte 14 de desembre, el catedràtic d'Història Moderna de la Universitat d'Alacant, Armand Alberola, expert en Jordi Juan Santacilia, ens delectarà amb la conferència "Jordi Juan: Elx als itineraris d'un científic de l'Espanya il·lustrada". És la nostra manera de retre tribut al personatge en el tercer centenari del seu naixement. Aquesta activitat està organitzada conjuntament amb El Tempir i tindrà lloc a Elx, ciutat vinculada a Jordi Juan perquè la família materna de l'expedicionari era il•licitana. Després de la conferència anirem a visitar la casa familiar, entre la Corredora i Pont dels Ortissos, que continua habitada i en bon estat de conservació.
Teniu el cartell amb el lloc i l'hora de la conferència en arxiu adjunt.

Ell diumenge, 15 de desembre, anirem a descobrir la RUTA DE LA SAL. Començarem per fer una visita guiada a la magnífica exposició del Museu Arqueològic d'Alacant (MARQ): "El reino de la sal. 7.000 años de historia de Hallstatt". A continuació viatjarem al Pinós, on pujarem al Cabeço de la Sal d'on s'extrau actualment una important quantitat de sal que després es conduirà pels saleoductes fins a l'explotació de Torrevella. Teniu tota la informació en l'arxiu adjunt. Acabarem l'excursió degustant els gaspatxos típics de la zona.

Hora d'eixida del campus de Sant Vicent: 09.30 hores
Autobús gratuït, es reservarà plaça per rigorós ordre d'inscripció a aula.ciencia@ua.es
Com es tracta d'un grup nombrós, l'entrada al MARQ costa només 1'5€ per persona.
Hora d'arribada de nou al campus: 18.00 hores

Fitxer adjunt: Jorge Juan

Fitxer adjunt: Ruta de la sal

Fitxer adjunt: Ruta de laigua