20 aniversari de la Xarxa Vius

La Xarxa Vives d’Universitats compleix 20 anys i, per commemorar-ho, es desenvoluparà un ampli programa d’activitats al llarg de tot l’any. La Universitat d’Alacant acollirà la inauguració i serà l’escenari de la presentació del programa el proper divendres 24 de gener.

El Museu de la Universitat d’Alacant acollirà l’acte i també la inauguració de l’exposició Imatges Vives sobre el patrimoni artístic, científic i documental de les universitats, comissariada per Lourdes Cirlot, vicerectora de Relacions Internacionals i Cultura de la Universitat de Barcelona.

Aquesta mostra aplegarà una representació del patrimoni artístic, científic, documental de les universitats de la Xarxa, en 5 àmbits expositius: arts plàstiques (pintura, escultura, dibuix, obra gràfica); documents i llibres; objectes; campus virtual, videocreacions i projeccions videogràfiques i, finalment, Espai Gaudí.

L’obertura de l’acte anirà a càrrec de Manuel Palomar, president de la Xarxa Vives i rector de la Universitat d’Alacant. A continuació, intervindrà Carles Solà, expresident de l’associació i exrector de la Universitat Autònoma de Barcelona, i també participaran els vicepresidents de la xarxa.

El secretari executiu, Ignasi Casadesús, serà l’encarregat de presentar el programa commemoratiu de l’aniversari. L’acte es completarà amb un reconeixement als antics representants de les universitats que en formen part i amb un espectacle a càrrec de Xavi Castillo, de la companyia Pot de Plom Teatre.

Fitxer adjunt: Imatges Vives