Buñuel, 30 anys després

El Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti, la Seu Ciutat d'Alacant i l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert organitzen el cicle Luis Buñuel, 30 anys després, que es desenvoluparà del 16 de gener al 20 de febrer.

Aquest cicle és un conjunt de conferències, projeccions i col·loquis en commemoració dels trenta anys de la mort de Luis Buñuel. Juan de Mata Moncho Aguirre i Ricardo Matas Xiula, comptarà amb la participació d'experts com Carmen Peña Ardid, de la Universitat de Saragossa; Manuel Hidalgo, periodista i escriptor; Ricardo Matas Xiula, de l'IES Jorge Juan d'Alacant; i Francisco Javier Millán Agut, periodista i escriptor.

Els temes que es tractaran seran la influència de Buñuel en cineastes llatinoamericans; les trajectòries paral·leles entre ell i John Huston a Mèxic, la repercussió del seu cinema a Hollywood, i la vigència dels seus plantejaments cinematogràfics i la lectura actual sobre la seua obra, entre unes altres.

Calendari:

Dijous 16 de gener de 2014, 20.15 hores
Lloc: Seu Ciutat d'Alacant
Buñuel, 30 años después. Carmen Peña Ardid, Universidad de Zaragoza.

Divendres 31
de gener de 2014, 20.15 hores
Lugar: Salón de Actos del Auditorio de la Diputación de Alicante (ADDA)
Una comida con Buñuel. El homenaje de Hollywood Manuel Hidalgo, periodista i escriptor.

Dijous 13 de febrer de 2014, 20.15 hores
Lloc: Seu Ciutat d'Alacant
Dos trayectorias paralelas: Luis Buñuel y John Huston en México. Ricardo Matas Pita, IES Jorge Juan de Alicante

Dijous 20 febrero de 2014, 20.15 hores
Lloc: Casa Bardín (Institut Alacantí de Cultura Joan Gil Albert)
"Los cachorros” de Buñuel. La influencia de su cine en Latinoamérica. Francisco Javier Millán Agudo, periodista i escriptor

Les projeccions cinematogràfiques i els col·loquis, que se celebraran durant els mesos de març i abril, podran consultar-se en la programació de l'Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert.

Fitxer adjunt: El perro andaluz