Joan Amèric, 'Directament'

El cantautor Joan Amèric actuarà el 19 de febrer, a les 20.00 hores, al Col·legi Major de la Universitat d'Alacant, on interpretarà les cançons del seu disc Directament. Les entrades, a 3 euros, es poden comprar en Instant Ticket, Llibería Compàs i una hora abans en el lloc de la representació.

Joan Amèric (Alzira, 19 de març de 1964) és un cantautor que s'inscriu en l'última fornada de veus de la cançó en català. Va començar la seua trajectòria en els anys 1980, primer amb el grup Califat i després en solitari, amb diverses actuacions a la Comunitat Valenciana, obrint en algunes ocasions els concerts d'artistes consolidats com Maria del Mar Bonet o Lluís Llach.

El 1987 va guanyar el desé premi del concurs de la cançó de Salitja amb la cançó 'La idea podria enamorar-te'. Després d'aconseguir l'èxit en els directes i obtenir el reconeixement de la crítica per les seues cançons, va registrar el primer disc de llarga durada: Tornar a l'aigua, produït per Lluís Llach. Altres obres seues són Escala de colors (Picap, 1992), Ànima, diari de les hores blaves (Picap, 1995) i Obert (Discmedi, 2000).

En 2012 va publicar Directament, l'enregistrament en viu del concert de clausura del Barnasants 2011. En 2012 va rebre el premi Barnasants al millor concert de la secció oficial.

L'obra de Joan Amèric destaca pel protagonisme de la veu en les cançons, una veu suggestiva, per la diversitat d'estils musicals en què es mou i per la força lírica dels seus textos, de temàtica amorosa i compromesa.