Mujeres de la transición

La Sala d'Exposicions Caja Mediterráneo d'Oriola acollirà del 14 de gener al 21 de febrer l’exposició Mujeres de la Transición. La mostra pretén contribuir a difondre les experiències, iniciatives i actuacions de les dones durant la transició de la dictadura franquista al règim democràtic actual, posant en relleu la seua participació i protagonisme en la consolidació de la democràcia actual.

La inauguració va comptar amb la presència del vicerector de Cultura, Carles Cortés, i de la directora del Secretariat de Seus, Eva Valero.

Aquesta exposició és un dels primers resultats de caràcter divulgatiu i docent del projecte d’investigació Fent Història: Gènere i Transició a Espanya. S’ha dut a terme en col·laboració directa amb l’Arxiu de la Democràcia, MUA, Centre d’Estudis sobre la Dona i Taller d’Imatge de la Fundació General de la Universitat d’Alacant, i pretén contribuir a enfortir una memòria col·lectiva cívica i democràtica en la qual les dones no estiguen absents.

El projecte d’investigació Fent Història: Gènere i Transició a Espanya (finançat pel MICINN), té per objecte contribuir perquè les dones passen de la perifèria del discurs historiogràfic i polític a ocupar-ne el centre, juntament amb els homes.

Recuperar les experiències de les dones que van viure la Transició espanyola permet integrar, a través de les veus oblidades, altres perspectives que condueixen a un millor coneixement del nostre passat immediat i de la nostra realitat actual.

El grup d’investigació està integrat per les professores Nieves Montesinos Sánchez, Mar Esquembre Valdés, Helena Establier Pérez, Carmen Mañas Viejo i Mónica Moreno Seco, i té la col•laboració tècnica de Mariló Berenguer Ros, integrant del Taller d’Imatge (FGUA), a càrrec del qual ha estat la realització de l’audiovisual que forma part de l’exposició.

Fitxer adjunt: Mujeres de la Transición

Fitxer adjunt: Haciendo Historia: Género y Transición en España