Educació nutricional en època de crisi

En període de pocs recursos una de les millors vies per a tenir una alimentació completa i sana és l'educació. Sota aquesta premissa, la XI edició de la Conferència José María Bengoa presenta el col·loqui “L’educació nutricional en època de crisi” de la mà de l'experta Rosa María Ortega Anta.

Organitzada per la Facultat de Ciències de la Salut i el Departament d'Infermeria Comunitària, Medicina Preventiva i Salut Pública i Història de la Ciència, l'acte tindrà lloc el pròxim dijous 13 de febrer, a les 12.00 h, en la sala de graus de l'edifici Germà Bernàcer.

Catedràtica de Nutrició de la Universitat Complutense de Madrid, Ortega és presidenta de l'Associació d'Estudis Nutricionals, vicepresidenta de la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària i membre de l'American Society for Clinical Nutrition, American Society for Nutritional Sciences, Nutrition Society, Societat Llatinoamericana de Nutrició-SLAN, Grup Llatinoamericà de Nutrició-GLANC i de l'American College of Nutrition.

Alguns dels seus projectes de recerca s'han centrat a valorar la situació nutricional de diversos col·lectius (xiquets, gestants, ancians, esportistes), i en les repercussions sanitàries i funcionals dels problemes nutricionals, estudi de les fonts alimentàries d'energia i nutrients i realització d'intervencions encaminades a aconseguir un benefici sanitari, en funció cognitiva, control de pes, entre altres.

Durant la seua carrera professional ha obtingut 13 premis per treballs de recerca i ha realitzat més de 400 publicacions nacionals i internacionals, així com guies utilitzades en diverses campanyes d'educació nutricional.

A més, Rosa María Ortega és autora de 17 llibres (Nutriguía: Manual de Nutrición Clínica en atención primaria, Libro Blanco de las Vitaminas, Nutrición en la adolescencia y juventud, Alimentos funcionales: Probióticos, Tablas de Composición de Alimentos, Nutrición en población femenina: Desde la infancia a la edad avanzada, etc.), revisora d'articles per a 12 revistes d'alt impacte, i membre de diversos grups d'experts, així com acadèmic fundador de l'Acadèmia Espanyola de Nutrició i acadèmic corresponent de la Reial Acadèmia Nacional de Farmàcia.

Fitxer adjunt: Bengoa-2737bengoa2014(1)