La UA organitza un curs experiencial de recerca d'ocupació a Biar

La situació econòmica per la qual travessa el país ha convertit la cerca d'ocupació és un treball en si mateix. Per açò, cada vegada més, es requereix d'una correcta planificació per a tenir un major percentatge d'èxit a l'hora d'aconseguir els seus objectius. Tindrà lloc els dies 14 i 20 de Febrer en la Seu de Biar de la Universitat d'Alacant, de 17.00 a 20.00 hores.

Amb la finalitat de millorar aquesta preparació, la Seu Universitària de Biar, ajunte l'Ajuntament de la localitat i amb la col·laboració de l'Observatori d'Inserció Laboral de la UA i la Càtedra Prosegur, han organitzat la jornada "Dia a dia en la cerca d'ocupació".

Es tracta d'una jornada en la qual els participants treballaran el procés integral de cerca d'ocupació des del principi, començant per la definició del perfil propi, que constitueix el primer punt d'arrencada i sol ser al que menys atenció se li presta, discriminant-ho a favor de l'aprenentatge de tècniques pròpiament aquestes.

Precisament, el valor afegit de la jornada resideix en la part experiencial i pràctica, que va més enllà de l'aprenentatge dins de la seu, estenent el treball individual entre les dues sessions que consta la jornada.

Entre els dies 14 i 20 de febrer els participants hauran de localitzar empreses objectiu concordes al seu perfil, localitzar a la persona amb la qual hauran de contactar i definir accions en funció dels objectius plantejats.

La programació explicarà, per tant, una primera sessió de definició personal i objectius, seguida d'un període experiencial individual, i una última sessió de conclusions i tècniques adaptades a cadascun dels perfils, oferint així una jornada de formació diferent per a cada assistent i, sobretot, pràctica. L'activitat estarà impartida per María Teresa Bañón Martínez, professional amb una dilatada trajectòria en l'àmbit dels recursos humans i els processos de selecció.