Mulier, mulieris

El Museu de la Universitat d'Alacant acollirà fins al 18 de maig l'exposició Mulier Mulieris. Aquesta Convocatòria d'Arts Plàstiques , que enguany arriba a la seua vuitena edició, s'emmarca dins del programa d'actes desenvolupat per la Universitat d'Alacant per a commemorar el Dia Internacional de la Dona.

Aquesta convocatòria posa de manifest fins a quin punt la creació artística contemporàni s'ha convertit en un terreny fèrtil per a les recerques que rescaten el llegat de les dones, visibilitzen el constant i complex procés de transformació de la identitat femenina i aborden diversos conceptes entorn del gènere. Un any més, Mulier, mulieris compta amb el suport de la Unitat d'Igualtat de la Universitat d'Alacant.

Facilitar la reflexió, el qüestionament o la recuperació de la memòria, són alguns dels objectius que persegueix aquesta convocatòria artística de caràcter multidisciplinari i d'àmbit internacional. Mulier mulieris està dirigida a artistes de qualsevol sexe, edat i nacionalitat compromesos amb la creació de nous imaginaris femenins.

La participació en aquesta edició s'ha incrementat respecte de l'any passat, de 180 a 245 projectes. Com en la convocatòria anterior, destaca la gran concurrència d'artistes d'origen llatinoamericà. Les propostes seleccionades per a la seua exposició en el MUA durant els mesos de març a maig han sigut 27, realitzades per 25 dones i 3 homes. La procedència de les i els creadors és molt diversa: Argentina, Brasil, Perú, França, Itàlia, Suïssa, com també de diferents punts de la geografia espanyola. Aquesta projecció internacional consolida la convocatòria com un referent dins del panorama artístic en matèria de gènere i identitat.

Les peces seleccionades reflecteixen el caràcter multidisciplinari de la creació artística contemporània: vídeos, fotografies, pintures, insta·lacions i escultures.

Els artistes seleccionats en aquesta vuitena edició són: Ángeles Agrela, Catherine Armand, Pilar Boullosa, Alejandra Bueno, Lourdes Carcedo, Colectivo Crajes (Carla Redón y Jessica Ruiz), Luciana Crepaldi, Chiara De Marco, Georgina Espasa, Catherine Grangier, Susana Guerrero, Inma Herrera, Ana Jiménez, Elena López Martín, Ana Marcos, Mireya Martín, Luis Melón Arroyo, Pilar Moreno, Mathilde de Morny y David Piamonte, Celia Puerto, Laura Ramis, Guillermo Rojas, Juan Carlos Rosa Casasola, María Spissu, Sandra Suárez, Míriam Tello y Elo Vega.

MIRADES DE DONA

Enguany, la convocatòria Mulier participa per primera vegada en el Festival Miradas de Mujer, organitzat en l'àmbit nacional per MAV (Asociación de Mujeres en las Artes Visuales). L'objectiu d'aquest esdeveniment és dissenyar, durant tot el mes de març, una àmplia programació d'activitats que permeten la visibilització i la màxima difusió social del treball de les dones en el sistema de l'art espanyol.

Més de 1.000 artistes, crítiques d'art, comissàries i investigadores participen en les activitats proposades en més de 298 seus (museus, centres d'art, galeries i universitats de tot el territori nacional, 28 de les quals a la Comunitat Valenciana.