Mario Benedetti y los poetas comunicantes

El pròxim 17 de maig es faran cinc anys de la mort de Mario Benedetti i, amb aquest motiu, el Centre d'Estudis Iberoamericans Mario Benedetti (CEMAB) ha dissenyat un ampli programa commemoratiu. Com a part d'aquest programa, el dimarts 1 d'abril, a les 16 h, començarà el seminari "Mario Benedetti i els poetes comunicants”, que reunirà escriptors, acadèmics i estudiosos per a oferir una actualització de la reflexió crítica sobre l'obra poètica de Mario Benedetti i dels seus contemporanis: Juan Gelman, Nicanor Parra, Roque Dalton, Ernesto Cardenal, Idea Vilariño, Roberto Fernández Retamar, als quals Benedetti va anomenar "poetes comunicants" i que conformen el que en la història de la literatura llatinoamericana s'ha denominat com a "poesia col·loquial o conversacional".

El seminari tindrà tres sessions, els dies 1, 2 i 3 d'abril, en el CEMAB (Facultat de Filosofia i Lletres III, al costat de la sala Aifos). La inauguració, prevista el dimarts 1, a les 16 h, serà a càrrec del vicerector de Cultura, Esports i Política Lingüística, Carles Cortés; el degà de la Facultat de Filosofia i Lletres, Juan Mesa; la directora del CEMAB, Eva Valero, i Claudia Comes, codirectora del Seminari. L'escriptor i director adjunt d'El País, Juan Cruz, serà l'encarregat de clausurar el seminari el dia 3, a les 18.45 h, amb la presentació del llibre Memoria de Mario, a deshoras y siempre con Mario Benedetti.

El seminari compta amb la col·laboració de l'Ambaixada d'Uruguai, Fundació Mario Benedetti, Facultat de Filosofia i Lletres de la UA, Càtedra Vargas Llosa i Fundació Biblioteca Virtual Miguel de Cervantes.