Comença una nova edició del Pati de la Ciència

Dimarts que ve 1de juliol donarà començament una nova edició del Pati de la Ciència, en el marc de l'Escola d'Estiu de la Universitat d'Alacant. El Pati de la Ciència és un projecte de divulgació científica que té com a objectiu principal acostar la ciència als xiquets i joves des d'un enfocament lúdic i divertit.

La coordinadora d'aquesta iniciativa, Isabel Abril, assegura que enguany la programació inclou espectacles de física, química i matemàtiques, duts a terme per reconeguts divulgadors, així com els tallers científics "Jocs de Ciència" en els quals els xiquets i xiquetes faran els seus propis experiments.

El Dimarts dia 1 de juliol començaran els espectacles científics amb "Juglares de la física", per a continuar el dia 8 amb "De la màgia de la Química a la Química de la màgia". El 15 de juliol el tema central serà "Cocina matemática con el chef Pompée”. ". D'altra banda, els tallers científics tindran lloc els dies 3,10,17 i 24 de juliol.

En aquesta edició, han dissenyat una samarreta dedicada Rosalind Franklin, pionera en l'estudi d'estructures moleculars i els treballs de les quals han sigut crucials en el descobriment de l'estructura de l'ADN. Segons Isabel Santamaría, han escollit a aquesta investigadora perquè amb ella es va obrir la presència de les dones en la Recerca i és una científica clau en la ciència del segle XX.

El Pati de la Ciència és una iniciativa del vicerectorat de Cultura, Esports i Política Lingüística, amb la col·laboració de l'Aula de la Ciència de la UA i L'Institut d'Estudis Catalans.

Fitxer adjunt: El pati de la ciència