Desembarcament cultural de la Universitat d'Alacant a Tabarca

La Universitat d'Alacant posarà en marxa activitats culturals en l'Illa de Tabarca, on es pot visitar l'exposició Jorge Juan Santacilia(1713-1773) que la UA mantindrà oberta al públic en la Casa del Governador durant tot l'estiu. A més, la UA la UA ja ha programat dues activitats que es duran a terme a Tabarca durant el mes de juliol.

Concretament, la col·laboració s'iniciarà el dissabte 12 de juliol a les 20 hores, amb la posada en escena de "Microteatro", un muntatge de l'Aula de Teatre de la Universitat d'Alacant, amb direcció de Pascual Carbonell. El dissabte 19 de juliol a les 20.00 hores, tindrà lloc la segona activitat programada, també teatral, amb la representació de l'obra "Miles Gloriosus" de Plaute, a càrrec de la companyia Saineters, dirigida per Tomás Mestre. Ambdues actuacions seran a l'aire lliure en el Centre Històric, amb entrada gratuïta.

Exposició "Jorge Juan Santacilia (1713-1773)"

La mostra consta de 22 panells i diverses vitrines amb documents i objectes d'interès, disposats en cinc grans seccions que analitzen i exposen els esdeveniments més importants de l'època, la vida i l'obra de Jorge Juan Santacilia. El recorregut expositiu comença amb "L'Espanya de Jorge Juan", secció que analitza la situació d'Espanya després de la Guerra de Successió, la Marina i la militarització de la ciència, amb l'objectiu de contextualitzar la realitat històrica de Jorge Juan.

El segon apartat de l'exposició aprofundeix en el naixement i els anys de formació del protagonista, la seua família, l'ordre de Malta i les seues primeres expedicions, per a continuar amb la secció "Al servei de la Monarquia: viatges i comissions". Jorge Juan Santacilia també va desenvolupar una àmplia i intensa activitat docent i diplomàtica, i a elles està dedicada la quarta secció de la mostra. Per a finalitzar el recorregut expositiu, els visitants trobaran un últim apartat dedicat a la producció científica, als honors i el reconeixement rebut per Jorge Juan.

La UA signa aquest conveni amb l'associació Tabarca Cultural amb l'objectiu d'acostar-se a la societat a través de la cultura. En aquest sentit, el conveni fomentarà la col·laboració entre les dues entitats per a promoure l'activitat cultural a l'illa, a més de la realització de seminaris i cursos impartits per professorat especialitzat.

Arts Escèniques

MICROteatro DE ANDAR POR CASA és una obra amb dotze escenes, nou autors i vint actors i actrius que donaran vida a més de trenta personatges. Serà l'atzar el que decidirà com els espectadors, en grups reduïts de 30, es distribuiran a través de quatre recorreguts diferents (quatre escenes d'uns 15 minuts cadascuna).

Miles Gloriosus és una de les més famoses comèdies de Plaute. Deu la seua fama i el seu títol a Pirgopolínices, un soldat que amb la seua extrema i ridícula fanfarronería, es converteix per mèrits propis, en una de les més brillants creacions no solament del teatre de Plauto sinó també del teatre universal de tots els temps.