EAC 2014. XIV CONCURS INTERNACIONAL TROBADES D'ART CONTEMPORANI

La Sala El Cub del Museu de la Universitat d'Alacant (MUA) acull de l'1 al 26 de juliol l'exposició de les XIV edició de les Trobades d'Art Contemporani, què organitzen la Universitat d'Alacant i la Diputació d'Alacant, a través de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil Albert.

Es compleixen 10 anys des que el 2004 ambdues institucions van decidir sumar esforços per a organitzar les Trobades d’Art Contemporani i exposar-les en el Museu de la Universitat d’Alacant (MUA). Una col·laboració fructífera que ha permès acostar la innovació i l’experimentació de l’art més jove a la comunitat universitària, artística i al públic en general. Una dècada en la qual aquestes trobades han sigut una excel·lent plataforma de reflexió, debat i coneixement entorn de la creació i la societat contemporània.

Per a aquesta edició del 2014, el jurat ha seleccionat vint-i-quatre projectes. Hi destaca el gran nombre que tenen com a format la fotografia o el vídeo, una tendència que es venia entreveient en anys anteriors, però que, en aquesta edició, s’ha evidenciat amb contundència amb la incorporació d’aquests nous mitjans i llenguatges a la creació artística contemporània.

D’altra banda, es manté el caràcter internacional d’aquesta mostra d’art contemporani, ja que s’han escollit artistes de Cuba, el Perú o l’Argentina. Però al mateix temps crida l’atenció un fenomen que a penes s’havia produït anteriorment: s’han seleccionat creadors i creadores espanyols que resideixen a l’estranger, circumstància que aporta una mirada filtrada des de diferents perspectives que enriqueix encara més la mostra.

Els artistes sel·leccionats són TATIANA ABELLÁN, AGGTELEK, ALFONSO ALMENDROS, ROSALÍA BANET, MANU BLÁZQUEZ, CARMA CASULA, ROBERT CERVERA, VANESSA COLARETA, MUTUA ARTÍSTICA, ALBERTO FEIJOO, SANDRA PAULA FERNÁNDEZ, MIGUEL ÁNGEL GARCÍA, MARCO GODOY, PAULA GORTÁZAR, PATRIK GRIJALVO, NURIA GÜELL, ORIOL JOLONCH, GUILLEM JUAN SANCHO, ANTONIO MAS, FERNANDO MASELLI, LEVI ORTA, JAVIER PALACIOS, LEONOR SERRANO RIVAS, LLORENÇ UGAS DUBREUIL

Fitxer adjunt: EAC 2014-28622014_eac(1)